News:

No significant change

Main Menu

Ian J´s mod Ang. speedbrakeswitchen

Started by F16_Filur, March 30, 2008, 18:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Jo, min hylsa hade spruckit och gått i bitar så den trillade ut av sig själv. Tror den andra gick sönder när jag försökte klämma ihop den och få ut den.

Spännbanden är vanliga buntband, kostar flera kronor för fler än du behöver på ett år på Clas Ohlson. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

F16_Filur

Tack för det, det stämmer att en gång åtdragna går de inte att "reversera"? Man måste skära upp dom eller?

Hursomhelst verkar min DF housing fix blivit väldigt lyckad. Penslade på lite superlim utifrån så nu sitter den helt tight mot handtaget. Rengjorde knapparnas undersida och fäste även switcharna på insidan med limpistol, så nära hylsan som möjligt. Skillnaden är enorm och även bakersta läget är nu superdistinkt.

Det är lätt att förväxla SB och DF knappen när man återmonterar bara. Någon man helst vill undvika om man limmar switcharna. :) På något sätt finns där väl en viss logik i att SB knappen ser ut som den för med lite bättre grepp för hold/release.

ft

Quote from: F16_Filur on April 21, 2008, 08:22:46
Tack för det, det stämmer att en gång åtdragna går de inte att "reversera"? Man måste skära upp dom eller?

Japp, de är engångs. F ö olagliga att använda som handfängsel... :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus