News:

No significant change

Main Menu

Uppgraderingstankar

Started by Horizon, February 17, 2008, 15:04:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

#48
Du har så rätt. Imorgon går ordern iväg! Jäkla spännande det här, jag som inte har fipplat med datorn på bra många år nu.

Edit: Oj oj, med darrande finger tryckte jag på "Bekräfta order" (Dustin vann) och skickade min beställning av följande varor:

ASUS P5Q PRO P45 S-775 ATX
INTEL CORE 2 DUO E8500 3.1GHZ 6MB 1333MHZ S-775
ASUS RADEON HD4850 TOP 512MB DDR3 DVI HDTV PCI-E
NOCTUA NH-U12P CPU-FLÄKT 120MM
CORSAIR 2GB DOMINATOR DDR2 PC8500 CL5 DHX (2X1GB)
ARCTIC SILVER 5 KYLPASTA (3.5 GRAM)
NOCTUA NF-P12-1300 SILENT CASE FAN 120MM

Jag törs nästan inte hoppas, men när jag fått ihop det här maskineriet kanske jag till slut kan få klå Luppe i 3DMark2005... Men han går väl bara och köper ännu snabbare saker bara för att få ligga framför mig. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Horizon: Självklart måste jag uppgradera nu. Ett 4870X2 är beställt.

Eller inte. Tveksamt om mitt nätagg kan driva ett sådant. Mitt HD2900XT funkar fortfarande bra, kan köra Fallout 3 i 1600*1200 med allt maxat, förutom FSAA och AF.

Annars ser ditt paket fint ut (inte DET paketet), antara att det är en CrossFire-bräda, så du kan komplettera med ytterligare ett 4850 el. dylikt längre fram?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Japp jag valde PRO-kortet endast av denna anledning. Tänkte köpa ett likadant grafikkort billigt om ett tag och köra CrossFire. Har man tur ramlar priserna ordentligt och då kanske jag kan köra asynkront (eller vad det heter) med ett 4870. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

Hur blev det Horisonten?
Fick du ihop burken?
Har själv börjat spåna på att uppgradera min "Cockpit setup" och måste få lite bra förslag!!
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Jag har faktiskt stått i köket och monterat idag. :)

Jag är lugn och metodisk (läs: petnoga) så det tog lite tid, men det blev riktigt bra... sånär som på en sak... kylaren är så jäkla stor att jag inte kan sätta dit sidplåten på lådan, haha. :D Misstänkte detta redan när jag packade upp sakerna för en vecka sedan, men hoppades in i det sista att det skulle fungera ändå. Nu är det ju inte värre än att jag får modda lådan lite, kommer ju se rätt fräckt ut med ett "scoop" i sidan på lådan, som på gamla amerikanska muskelbilar. :)

Har ominstallerat Windows och sitter och fipplar lite nu. Ska skriva lite mer utförligt vid annat tillfälle. Tog en del bilder under bygget som jag kan lägga upp också. Kan bara säga att so far so good. Verkar vara ett jäkla drag i både CPU, minnen och grafikkort. Satte precis 18778 poäng i 3DMark05 helt oklockat. Ska se vad jag kan komma upp i senare.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Bax

hehe, gött  ;D
Jag spånar på nästan samma specs ! Jag är himla nyfiken på garfikkortet, verkar vara grymt prisvärt.
Anledningen varför jag funderar på detta var att jag körde Falcon häromdan på min cockpit maskin och ....uuurk vad segt det var!!!!!
Jag körde med min laptop på 87th LAN och allt flöt på fint med nästan allt maxat (dessutom 1920x1200), hemma blev det sååååå segt i 3d vyn med TIR. Jag fattar inte hur jag kan ha åstakommit något överhuvudtaget tidigare???
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Ja, så är det. Så länge man inte vänjer sig vid något bättre klarar man sig hur bra som helst. Sen när man köper nytt kan man absolut inte tänka sig att gå tillbaka. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

Testresultat Horizon? Går också i uppgraderingstankar....

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC