News:

No significant change

Main Menu

Breaking news: PPL

Started by ft, February 01, 2008, 19:48:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ft

Under kapitlet: 'Vad händer i en NoSiG-ares liv'.

Nu är jag igång med att nedgradera mitt cert till fläktförare. Stoltheten är svald så nu tycker jag det är skitkul!

Bara de roliga proven kvar. Prestanda, navigation och människan i luften. Andra lektionen idag, tio landningar med 12G20 rakt i sidan. Ett par blev väl mer ankomster än landningar, men det kommer!

Jäklar vad lättflugna Cessnorna är, jämfört med de riktiga flygplanen (d v s de utan motor).

Nu skall jag bara hinna vara hemma så jag hinner flyga lite mer också. Ute hela nästa vecka, hem och vänder, iväg till Norge i två veckor... ugh. Längre fram än så har jag inte vågat titta i kalendern!

Sen vår på det. Snart kommer hojarna fram!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Andreas

Kul Ft!

Sen kan du säga till när du vill börja flyga på riktigt och ta hkp-cert. Då vill jag också vara med! Mupp med skulle jag tro. ;D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ft

Haha, njae, den tror jag inte på. IR är väl nästa steg, det gör ett cert så mycket mer användbart på våra breddgrader. Först skall man ha femtio timmar sträcka dock - inte sådär bara att flyga ihop över en helg...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Dubble0zero

Låter kul!
Ta två helger så har du fixat detdär... ;)
...000... =)

ft

Får bli några långutflykter! Sugen på Norrland, så klart. Upp längs kusten, hälsa på vid trevliga små flygfält, tälta, dricka te vid spritköket om kvällarna och må gott. Förutsätter nog att fjällflygmarkeringarna målas om på klubbens maskiner dock... skall starta en lobbykampanj!

Kan man hitta en maskin man kan ha stående ett par dagar är det en massa vandringsbara fjäll som är mycket trevligare att flyga till än att köra bil... sen var det det där med att det bör vara flygbart när man skall hem också. IR, som sagt...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Brat

-Brat

griffin

Härligt FT! Men faan alltså, jag har både för lite tid och för lite pengar märker jag. Och kom inte med "prioriterings-pratet" för fan vad jag prioriterar att få flyga, men inte hjälper det.  ;D

Jahopp, du får se till att fixa till det där så jag kan åka med dig. Har ju haft ynnesten att få leka autopilot åt Ctrl och han kan behöva lite avlastning ;)

Nåja, om jag bara får Ändan ur och tat mitt MC-kort så jag slipper bli mobbad av Cissi... ;)

Kul hur som helst, att det är på G!
snappahead

ctrl

under 2007 flög jag och en polare till många intressanta platser. Han behövde just timmar innan han kunde påbörja CPL/IR utbildningen. Det är betydligt roligare att åka till ställen som Penemunde, Bodö och Lelystad istället för att harva lokalt.

Han flög 75-80%, jag flög några sträckor men var i princip med som IFR-backup. Jag åker gärna med på fler äventyr :D
Control
87th Stray Dogs VFW