News:

No significant change

Main Menu

Enkel och gratis FTP-klient

Started by Horizon, December 18, 2007, 11:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Har använt mig av SmartFTP några år, men har tröttnat på att den börjar flippa ur efter ett tag och ska ha en att köpa produkten eller tanka hem uppdateringar (vilket inte fungerar) osv. Finns det någon annan enkel och smidig FTP-klient där ute som ni rekommenderar? Jag vill bara kunna ladda upp/ta bort småfiler på mitt webutrymme. Inget fancy alltså.

Edit: Har tankat hem CuteFTP Home för utvärdering. Får se om det är något att ha. Andra tips och tankar fortfarande välkomna.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

kör med flashFXP. Finns i shareware och fulware versioner (at your local dealer).
Annars har total commander (som är shareware om man står ut med en knapp vid uppstart) en inbyggd FTP-klient. Så är man lagt åt totalcommander-hållet (som jag är) fungerar det utmärkt
snappahead

Horizon

Ok, ska kolla in dem när min 30-dagars trial på CuteFTP gått ut. Tack! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Brat

Så sällan som jag hämtar eller laddar upp så har jag ännu WS FTP 95LE den gör jobbet, men om jag skall ha en fil större än xxx mb så måste jag stänga programmet innan gränsen uppnåtts och jag får starta det igen, då frågar den om jag vill återuppta nedladdningen. Minns inte ens gränsen nu, kan ha varit 200, 400 eller 800 mb. :)
-Brat

Horizon

Quote from: Brat on December 20, 2007, 15:06:19
Så sällan som jag hämtar eller laddar upp så har jag ännu WS FTP 95LE den gör jobbet, men om jag skall ha en fil större än xxx mb så måste jag stänga programmet innan gränsen uppnåtts och jag får starta det igen, då frågar den om jag vill återuppta nedladdningen. Minns inte ens gränsen nu, kan ha varit 200, 400 eller 800 mb. :)

Hehe, låter inte som något jag kommer att testa. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_


Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Aha, filezilla... det där var intressant! Tackar och bockar.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names