News:

No significant change

Main Menu

Minne?

Started by Justin Case, September 15, 2007, 21:42:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Justin Case

Hallelå allihopa!

Nu är det nog dags att gå från 1 gb till 2 gb, jag talar naturligtvis om RAM men det visst ni nog redan. Sitter just nu med ett par Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC (2-3-2-6-1), 2x512MB. Några råd på vad som är värt att köpa och gärna vart jag ska köpa dem, vågar mig inte på Komplett med en gång efter allt jag läst här på forumet.

Rivvern_

Kan vara bra om du säger vilket system du har.

Justin Case

Oj, just det :-OO

Processor:  AMD Athlon 64 3800+ 2.4GHz Socket 939
Moderkort: EPoX EP-9NPAJ SLI,nForce4 SLI,Socket-939
Grafikkort: XFX GeForce 7600GT 256MB GDDR3 XXX
RAM:         Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT

Horizon

#3
Mitt enda råd är att köpa matchande minnen så du inte kör med olika fabrikat. Det kan funka, men min erfarenhet och det jag under åren läst på internet säger att det är matchande som gäller. Alltså... bara att leta upp billigaste matchande minnen. :)

Edit: ...och har du bara 3 platser på moderkortet så köper du antingen ett till 1GB från Kingston eller 2 x 1GB från samma tillverkare (om du är nöjd med dem). Nu var det några år sedan jag köpte datordelar, men erfarenheten (igen) säger att man satsar på välkända märkesminnen. Sen är det ju bara att kolla moderkortet vilja minnen som stöds. Lycka till.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Justin Case

Tack så mycket, får se vad det blir men nu vet jag i alla fall vad jag ska leta efter. :D

Justin Case

För två minuter sedan övergick mina planer om att köpa nya minnen till att rent av köpa en ny dator (en del av mig säger X-(  men en annan :p ). Jag är dock lite för oerfaren för att göra ett sådant köp utan goda råd från någon som kan det här.
Har väl tänkt mig något i pris runt 9000 kr.  Den här?

Control87th

Om du skall köpa en helt ny dator i den prisklassen så ska du i dagsläget definitivt satsa på ett system med en Intel Core 2 duo. Kolla tråden där Björnen bad om råd, det var ju alldeles nyligen :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Justin Case

#7
Aah! ibland hänger man inte med på allt, tack!

Edit: Haha! jag hade visst själv sagt sista ordet i den tråden, hade dock inte datorköp på skallen då!