News:

No significant change

Main Menu

Komplett galen

Started by Brat, September 13, 2007, 18:24:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Brat

Hej, har ni liksom jag trott att Komplett.se var ett billigt och snabbt företag att köpa dataprylar i från? Har handlat där två gånger förut, men nu verkar det som om de vill tappa all sina kunder. Beställde en hörlur till Xbox360 och ett ram-minne till en dator......för tre veckor sedan. De har inte lyckats skicka iväg grejorna än!!! Trots att deras websida påstår att det finns och hela tiden har funnits, 14 lurar och mer än 50 minnen! När jag ringt, och jag har ringt tre gånger, så skyller de det på det nya lagersystemet, när jag ringde efter en vecka så påstod han jag pratade med att de höll på att packa saker som var beställda den 19/8, jag hade beställt den 23/8, när jag ringde en vecka senare så påstod näste man att de höll på att packa varor beställda den 22/8, nu har det gått ytterligare en vecka och inget har hänt. De påstår att det beror på de nya robotarna som skall plocka på lagret som inte gör som de vill. Jag vet inte riktigt vad jag skall tro men har en aning om att problemet är ett helt annat, de ljuger om sin lagerstatus för att locka kunder. just lurarna till xbox 360 är nästan omöjliga att uppbringa på nätet och här hemmikring. Därför blev jag glad när jag hittade ett ställe som hade dem på lager, men icke... Komplett.se vägrar erkänna att de ljuger om sin lagerstatus, och därför kommer jag att behålla min beställning aktiv för jag vill se om de av någon anledning kommer samtidigt som alla andra ställen får in sina. Komplett.se är dessutom dyrare på både dessa lurar och sin frakt än det ställe jag tänkt handla på från början. Men om det nu är sant att deras lagerrobotar krånglar och de inte fått iväg en enda order som lagts efter den 22/8 så måste ju företaget snart vara på ruinens brant!
-Brat

Rivvern_

Gör som jag.. jag har ju oxå en tråd angående Komplett. Bojkott! Jag handlade på Datorbutiken senast! Jättebra service. Tog dock lite längre tid om man vill ha räntefri avbetalning.. Notera "RÄNTEFRI". Det har inte komplett.

Brat

Jo, när de fått iväg prylarna så kommer jag aldrig mer att handla där, dels därför att jag tycker det är mycket billigare och enklare att handla från Dustin, jag kan direktbetala via min internetbank och få mycket billigare frakt. Jag blev dessutom less på att vänta på att dessa lurar skulle dyka upp någon annanstans så jag ringde direkt till Microsoft i sverige och fick ett nummer till Xbox supporten, de sa att det måste vara fabrikationsfel på våra lurar och att de skulle skicka ett par nya gratis inom 10 arbetsdagar, så vi får se vem som hinner först, men eftersom det är åtgång på lurar hemma så låter jag beställningen på komplett stå kvar, för jag vill avslöja deras bluff! 1 miljon kunder, jojo.
-Brat

aaaa

Vilket sammanträffande...

Beställde mitt nya system från Komplett den 4:e september. Alla komponenter utom chassit fanns i lager, chassit hade (ungefär) "5 st bekräftat 7:e sept". Väl den sjunde, får man ett mejl: Ändrat lev. datum 12:e sept. Lite irriterad blev man ju, men okej - så bråttom är det inte.

Inget alls hände under den 12:e i mejllådan, jag såg bara hur lagerstatus plötsligt ändrades till 22:e september! Riktigt irriterad skickade jag iväg ett mejl till kundtjänst där jag rakt ut frågade om dom säljer många fler exemplar av vissa produkter än dom har möjlighet att ta in. Chassit ifråga har ett väldigt förmånligt pris och har överlag fått bra recensioner. Söker man på pricerunner var det endast inWarehouse som hade några på lager.

Imorse fick jag så ett nytt mejl om "ändrad leverans" till 22:e september. Fly förbannad avbeställde jag chassit från Komplett och beställde ett likadant från inWarehouse. Visserligen 50:- dyrare + 69:- frakt, men det får det vara värt.

Nu är ordern tydligen "under plockning", så den kommer väl till utleveransstället i Göteborg till början av nästa vecka. Om inte jag fått mina grejer till punkt och pricka skall jag aldrig mer handla där eller rekommendera dem. Att hålla på och saluföra en vara utan att kunna leverera den till mer än ett fåtal är oseriöst.

Nu får man väl hoppas inWarehouse inte kör med samma trick, men där har ordern stått som "leverensklar" hela dagen.

Oj, nu skrev jag som fel användare igen. Lupson är det som skriver.

Control87th

beställde en bt-gps för en 15 dar sedan, fick den i tisdags... rätt lång från två arbetsdagar vilket det åtminstone förut stod på deras sida att det skall ta.... datorbutiken.com har hitills alltid varit suveräna så de får min business i fortsättningen. (förutom de lokala butikerna då)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW

griffin

Senast jag beställde från komplett (mars) gick det direkt omedelbums. De har alltid varit snabba imho. Så jag antar att de har problem nu och visst, ett nytt lagersystem (om det nu stämmer) kan ju ställa till det. Men det hjälper ju inte er.

Men själv har jag vara positivt att säga om komplett.
snappahead

Lupson

Nu är jag mig själv igen...

..jo, jag har valt komplett för de flesta av min datorinköp senaste 6-7 åren. Har blivit ett Datorbutiken.com ett par gånger, men då har leveranserna alltid tagit betydligt längre tid än vad som varit utlovat.

Fasen, snart har man väl skrapat ihop nog med vuxenpoäng för att börja handla sina grejer på Dustin....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Brat

I går kväll skrev jag ett ilsket brev till komplett och idag skickar de grejorna och påstår att eftersom de har 2-3 veckors leveranskö pga lagerproblemen så är min beställning bara att betrakta som normal! Till saken hör att de eftertraktade lurarna nu också finns att köpa hos Webhallen, de hade också slut förr, Dustin kommer jag tyvärr inte åt då de verkar ha nåt trassel men websidan. Komplett har haft ett brev på sin hemsida där de skyller på byte av system och att folk beställt så mycket trots att det var sommar. Vad jag misstänker är att deras nya system som skall öka effektiviteten innebär att man har sparkat en stor del av lagerarbetarna och de som arbetar kvar inte riktigt känner att deras arbetsgivare riktigt uppskattar dem. Konstigt att de preciiiiis var dags för min order just efter brevet!? Skall tillägga att lurarna från Microsoft låg i brevlådan i går, helt gratis, ett par extra skadar inte, men de från komplott var dyra det är då säkert då komplott tog 239:- och alla andra ligger runt 189:-! Här är i alla fall en kopia på Komplotts svarsmail nu i morse, jag har tagit bort ordernummer mm:

Hej!

Leveransförseningarna ligger på runt 2-3 veckor ungefär, så det är ungefär så lång tid det kan ta innan vi skickar ut den. Ordern har blivit skickad nu, vilket då har tagit ca. 3 veckor, så det är tyvärr inget onormalt utöver förseningarna.

--
Med Vänliga Hälsningar
XXXXXX, Komplett.se
>
> När jag lade ordern med ordernummer: XXXXXXXX så trodde jag fortfarande
> starkt på ert företag, nu måste jag beklaga att ni verkar vara på ruinens
> brant eftersom ni fortfarande 22 dagar senare inte lyckats skicka iväg de
> saker som ryms i ett mindre paket. Jag har ringt tre gånger men orkar inte
> längre höra på att det är fel på plockrobotar eller annat svammel. Under
> hela tiden har er onlinestatus, och även via telefon påstått att det finns
> 14st Xbox360 headset och mer än 50st av det RAM-minne jag beställt. Jag lade
> beställningen eftersom ni var de enda som hade headsetet hemma i Sverige