News:

No significant change

Main Menu

Hejsan !

Started by Bjoernen, August 28, 2007, 20:13:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bjoernen

Halåå i stugan ... eller forumet ! tänket börja lira arma har fått lös lite pengar jag tänkte in handla en dator. för att kunna spela på lite roligare inställningar så d flyter på bra..

nu e d ju så att jag kan egentligen noll om datorer vill bara trycka på knappen så vill ja att åbäcket ska funka. har kollat på 2 datorer som ja ska välja e mellan
män tänkte kolla mom det finns någon vis herre eller kvinna på forumet som kanske skulle kunna säga vilken man ska ta !
eller kanske helt enkelt säga att d e skit !  aja skit samma här e datorena jag har kollat på !

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10180

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10158

I den sistnämda tar ja bort högtalare o webkamera tänkte jag för d har ja redan..

:p :D :p
Kort lätt attack spade !

Horizon

Den sista av de två om du bara har dem att välja bland. Det är mitt expertråd som man inte ska lita allt för mycket på. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

I dagsläget skall du definitivt köpa en dator med Intel c2d. Med i30 paketet kommer Arma att flyta på suveränt.

Jag bytte lite i konfiguratorn, tog bland annat bort ljudkortet (du har ett bra på moderkortet), bytte nätagg, brännare, moderkort och högtalare. Jag rekommenderar också att fortsätta köra på XP ett bra tag till:

Cooler Master Mystique 631, Svart
Hiper Nätaggregat ATX 580W Svart,
NEC DVD-brännare AD-7173 IDE Svart OEM
USB2 multikortläsare 3.5" svart,
Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz
Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5
Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2
XFX GeForce 8800GTS 500M 640MB GDDR3,
Creative Högtalare Inspire T-7900
Manualer Microsoft Win XP Prof SP2 Swe
Royalty Microsoft XP Pro
Coa Label Microsoft Win XP Pro SP2 Svens
MS XP Pro SP2 Svensk
Creative Webcam Live! Cam Video IM
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Bjoernen

Ok va bra ! men va e d för skillnad på moderkortet e d någon större skillnad ?
Kort lätt attack spade !

ctrl

Tja det är ett generationsbyte, från Intels gamla 965 chipset till det nyaste p35. I övrigt är MSI och ASUS två bra tillverkare och specarna på korten är likvärdiga så vitt jag kan se.

Förutom det onödiga ljudkortet och att du valde ett 5.1 högtalarpaket fast du får ett moderkort med 7.1 så var det egentligen inget fel på komponenterna i "ditt" paket.  Jag kunde bara inte låta bli att pilla på det när jag väl hade det framför mig.
Control
87th Stray Dogs VFW


Bjoernen

Aha va bra då blire nog en sådan kommer handla datorn slutet på nästa vecka. men sen har ja kollat runt lite på andra sidor ochså hittade jag den här. d e mer minne på grafik kortet men d kanske inte har någon betydelse d e i ungefär samma pris klass ochså ! http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=DBPCSPEL7  

E den bättre eller ska man hålla på den från komplett måntro ? :-OO
Kort lätt attack spade !

KeyCat

#6
Personligen hade jag valt den med C2D E6850 över AMD i nuläget. Har precis satt ihop en själv och är mycket nöjd. Vad det gäller grafikkort så valde jag faktiskt ett billigt GeForce 7950 GT 512 MB eftersom det är garanterat att funka utan strul i just ArmA. Vissa har problem med 88-serien i ArmA och jag ville inte ta den risken och ArmA stöder ändå enbart DX 9. Siktar istället på att uppgradera grafikkortet längre fram när nästa generation DX 10.1/DX 11 finns och drivrutinerna mognat.

Vet att ctrl inte håller med mig ang grafikkortet men det var ju inte han som betalade ;)

Vad det gäller XP vs Vista så är valet enkelt om du vill undvika problem. För mig gäller XP Pro ett bra tag till.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Den var ganska billig Bjoernen.. Vet inte hur AMD står sig mot C2D som Katten säger. Kan tänka mig att de fetare AMD X2processorerna presterar rätt så lika som C2D.