News:

No significant change

Main Menu

TorsdagsArmA -070823

Started by Rivvern_, August 23, 2007, 18:43:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rivvern_

TorsdagsArmA - 070823

Speltyp: Evolution
Server: Nosig/Anrop
Tid: 19.00 - 22.00 (ungefär)

Deltagare:

RedRiver
Control
Debug
Keycat


Rivvern_


ctrl

servern kommer upp 19:00, jag hoppar in på TS om några minuter :)
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Detta var skoj! Har inte kört ArmA på flera månader och de senaste patcharna har faktist fixat till det rätt bra. Bra teamplay när vi alla fyra körde som en grupp på marken och gav understöd till varann. Jag var medic så jag kunde ta hand om allt från skrubbsår till skottskador. jag var tydligen en stor och tung medic för jag krockade med Control vid en vapenlåda så han blev skadad.

Det slutade med att jag och debug(harry) gick på marken och röjde medans Keycat flög in förstärkningar och Control gav understöd med sin AH6:a.

Lite bilder:


Här är vi på väg in hela gruppen i början av striden. Paraiso är målet.


Inne i Paraiso. Det går hyffsat fort med hjälp av andra icke Nosigare.


Paraiso klart! På väg mot Cayo. Det slutar med att vi möter en BMP. Vi nödlandar och jag öppnar upp för fullt med sprutan och lyckas plocka två egna som är på väg att kliva ur.


Jag markerar en LZ för Keycat som anländer med förstärkning.


Debug och jag rensar Dolores och behöver hjälp med en T-72:a. Control kommer och sätter några raketer i den.



Lupson

Sweet! Var inte hemma igår, kanske skall göra ett försök att vara med nästa torsdag.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Snygga bilder RR! Klart skoj när vi fick igång teamwork och täckte varandra vid intåget i Somato. ArmA är underbart nu när man har en ny burk som klarar att ge mer än 5-10 fps :)

BTW, servern dök tyvärr kort efter ni lämnat (no message received...)

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Justin Case

Det här såg ju inte tråkigt ut!
Ska jag behöva köpa ArmA jag med?

KeyCat

QuoteOriginally posted by Justin Case
Ska jag behöva köpa ArmA jag med?

Ja gillar/gillade man OFP så är ArmA IMHO ett måste! Finns en del buggar kvar även efter patch 1.08 men inga direkta showstoppers och jag är övertygad om att fler patchar är på G.

/KC

>> It's all about teamwork! <<