News:

No significant change

Main Menu

TorsdagsArmA. 19.00

Started by Rivvern_, August 23, 2007, 18:40:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rivvern_

Om det funkar för Control som troligtvis kommer bli host för detta evenemang så kör vi nu en FAST tid för ArmA.

Vi möts på NOSIGÃ,´s teamspeak strax före vi att vi drar igång vid 19.00 varje torsdag.

Vad som krävs är:

ArmA V1.08 (rätta mig om jag har fel)
Teamspeak
Tid och att kunna ha roligt.


Vi gör en ny tråd för varje torsdag där vi eventuellt kan köra lite briefings, debriefings, screenshots, warstories osv. Och självklart för att locka med oss mer folk. Där ska vi även anmäla vårt intresse inför TorsdagsArma.

Vi provar och ser!

Är det nu någon som har ett roligt Coop mission så provar vi gärna detta. Posta då i god tid info angående uppdraget och eventuella addons som behövs så alla har tid till att tanka ner och testa. Skulle det även postas en briefing med bilder så vore det ju helt sjukt bra!

ctrl

Verkar knepigt att få igång linuxservern på 64bit ubuntu  >:( :-[ Ser mörkt ut inför torsdagen  :-\
Control
87th Stray Dogs VFW


ctrl

The good news: Armaservern körs nu på linuxburken.
The bad news: Jag hittar den inte från min klient  ???

Jag misstänker att det är någon brandvägg eller liknande som stoppar... men Jag är verkligen en nybörjare på linux(ubuntu) så det lär inte bli löst ikväll  :-[
Control
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Control
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Så:

- Arma är tillräckligt buggfritt, såsom många andra lir vi kört inom NOSIG  ;D
- Vi har fungerande serverhårdvara, såsom till många andra lir vi kört inom NOSIG  ;D
- Vi har fungerande uppkoppling, såsom till många andra lir vi kört inom NOSIG  ;D
- Vi har suveräna uppdrag, såsom till många andra lir vi kört inom NOSIG  ;D

- Vi saknar spelare liksom till alla spel  ::)
Control
87th Stray Dogs VFW


Dubble0zero

Har inte riktigt hafft tid att vara med...
Men, denhär perioden så är det lite lugnare, så jag kanske kan vara med lite mer på torsdagarna framöver...  :)
...000... =)

Rivvern_


Fluff

Odi profanum vulgus, et arceo