News:

No significant change

Main Menu

Blivit med hoj

Started by Swebeast, July 22, 2007, 23:20:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

Ja, huvudsaken är att man undviker förvirring i trafiken. Fokl är förvirrade där som det är redan :D

Ja FT, en lånad just nu men en egen på G. Förutom VFR'en då. Så hon har två...
snappahead

Swebeast

QuoteOriginally posted by griffin
Tillbaka till ämnet... är den lättkörd? Jag menar, den ser ju ganska biffig ut men jag gissar att det inte påverkar.

Den är mycket lättkörd och otroligt förlåtande :) Mjuk och vibrationsfri i gången...och har ett sjuhelvetes drag om man vill ha det ;)

Frun vill inte åka med men när nära och kära frågar så är hon snabb att berätta att jag minsann inte köpt något ställ till henne! :)

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Bax

QuoteOriginally posted by Swebeast
Jaha då har man trillat dit igen. Barnen börjar "gå för egen maskin" vilket medför att man får mer tid till sig själv...

Va! ännu fler saker... hur hinner du med?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Swebeast

QuoteOriginally posted by Bax

QuoteOriginally posted by Swebeast
Jaha då har man trillat dit igen. Barnen börjar "gå för egen maskin" vilket medför att man får mer tid till sig själv...

Va! ännu fler saker... hur hinner du med?
mvh
Bax

Jag har lagt av med radiostyrda flygplan....och flyger bara med helikoptern just nu *fniss*

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Brat

Det där med att folk blir vana att det vimmlar av gula västar kring vägen.... hmm. hur
gör du själv? Bryr du dig inte nu för tiden, jag menar, man kan bara känna andra som
man känner sig själv, visst, jag och andra tvärnitar inte längre om man ser en väst,
men visst ökar den ens medvetenhet om vad som finns på vägen, när det gäller
gångtrafikater så kan man ju dock råka ut för att det går någon bakom denne UTAN
väst och då syns de lite sämre än förr, men på det stora hela taget så välkomnar jag
västar, har själv genom jobbet både byxa och jacka med gul färg, och första gången
man tog på sig den så stannade nästan bilarna som kom genom byn! Men en sak som
jag tänkte på var orden "vid längre färd" De gånger jag krockat med bil så har det varit
inom 2km från hemmet och i relativt låg fart som tur är, bara lite plåtskador. Både
västen när man kör cykel och bältet när man kör bil gör mest nytta hela tiden, inte bara
på långfärd, tänk på det, vi trafikanter är farligast på de vägar vi känner, där känner vi
oss säkra och tar större risker!

(Körde med Return, blev less på att scrolla efter att bilden bestämde bredden som översteg min 1024 inställning)
-Brat

Brat

Sedan, efter att ha läst BMWforumets inlägg, så kanske man inte kan hänvisa till att
ökad säkerhet genom olika nya saker ger större risktagningar, i så fall skulle väl våra
fordon fortfarande vara utan belysning, signalhorn, säkerhetsbälten, krockkuddar och
BROMSAR. Man måste ändå se till nyttan som nya ideér ger, visst finns det avarter,
men fördelarna överväger för mig. Det fanns en idé att motorcyklar skulle kunna ha
blinkande framljus på dagtid för ett par år sedan, det stupade väl på att
utryckningsfordon måste kunna särskiljas, men som någon skrev att ha halljuset så att
det ibland bländade ger med lite vibration ett oregelbundet blinkande som brukar väcka
min uppmärksamhet i alla fall, för dessa blinkande ljus brukar sitta på en motorcykel i
lite högre hastighet.
-Brat

Horizon

Underbar hoj Anders! Fint ex du fått tag på. Har faktiskt själv kollat på super bb, skulle vara en perfekt hoj för mig och frugan. Thunderace är inte så dum den heller. Jäkligt fin motor och skön körställning. Körde själv ZX-6R 98-99 men slutade mina dagar i en stenig slänt, se till att du inte gör några dumheter. ;)

Sen dottern kom till världen får jag nog dock skrinlägga planerna på en sporttourer, det som ligger närmast till hands är att återigen dra på mig axelskydden och fräsa iväg på den här:

:)

Trevlig körning på dig/er!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

Horizon, den där kan du nog ha välldigt roligt på...
Ett puss är att man håller sig i form rätt bra om man kör regelbundet också...
...000... =)