News:

No significant change

Main Menu

Thailandsemester?

Started by ft, July 01, 2007, 14:52:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ft

Jag fattar inte varför folk far på semester bort från Sverige på sommaren.

Ibland fattar jag inte heller vad jag gör härnere på plattlandet... men till vintern brukar jag komma på det.



Bilden tagen i förrgår. Blev någon avundsjuk var det helt avsiktligt. :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Andreas

Jag blir avundsjuk. Har alltid velat vandra i fjällen.

Du kör med Kronans kläder ser jag. Det är ett säkert kort! :D

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

me 2. nåt jag alltid velat göra! Såg riktigt trevligt ut!
snappahead

ctrl

Föredrar att flyga över knotten ;)
Just hemkommen efter att ha flugit t/r Västerås-Östersund-Bodö :D
Control
87th Stray Dogs VFW


Dubble0zero

Med en parkerad hoj i bakgrunden så hade jag varit mer än avundsjuk...
Men att vandra verkar vara trevligt det med...
;)
...000... =)

Brat

Har just varit ute i 9 timmar och slagit ängen, (gräsmattan) avundas dig inte det minsta, mygg har jag sett nog av i dag!

Jo, det tog 9 timmar och då är inte alla slänter klara, har haft fel på bägge klipparna och fick igång dem idag för årets första klippning, ca 2000 kvadrat i kuperad terräng med 35cm högt gräs blandat med jättebjörnlokor och annat sat-tyg! Gissa om man är mör i armar och resten av kroppen.
-Brat

Phlerp

15 månader på I22 i Kiruna för tio år sedan räckte rätt bra för mig. Någon sa att antingen skulle man bli en riktig fjällvandrarnörd eller så skulle man aldrig återvända dit upp. Hittills har jag sällat mig till alternativ 2. Jag utersluter inte något kortare besök i de myggockuperade trakterna i framtiden, men just nu känns det inte speciellt lockande.

Du verkar ju iofs ha kul ft :)

Horizon

Ja nu blev man lite sugen ft. Min Lundhags V8 och mitt Fjällräven Akka ligger och samlar damm för tillfället. Skulle vara så jäkla skönt att bara dra på sig kängorna och vandra rakt ut i vildmarken igen.

För fjällvandring exklusive mygg rekommenderar jag Helagsmassivet (Sveriges sydligaste glaciär och nästan 1800 m.ö.h.) i slutet av augusti. Lagom varmt och bara någon enstaka mygga här och var. Jäkligt vackert.

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names