News:

No significant change

Main Menu

Liten hkp

Started by Salsam, June 24, 2007, 23:02:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Har ni inte skaffat en redan så gör det! :D
Länge sedan jag haft så roligt med en pryl :D :D

Tog med den till jobbet i förra veckan (pga abstinensen av att flyga den), den visade sig bli mkt populär och den har i princip gått oavbrutet sedan dess.
Senast jag hörde i torsdags så hade 7 personer på regementet köpt egna för att kunna flyga hemma :D snacka om fluga!

Rycktas om att det kommer en 2-pack i höst med IR skjut delar så man kan ha aircombat med dem á la LAN stridsvagnarna ;)

Hoppas länken funkar annars är det bara att surfa in på
Teknikmagasinet.se

Kostar 350kr men det är väl värt det. Otroligt stryktåliga och det behövs för det tar ett par rundor innan man behärskar flygningen. Men när t.om. pansar knecktar lyckas flyga efter 2 försök så borde det väl inte vara några problem för er? ;)

Film

Horizon

Hehe, en sån måste man ju ha. Själv testade jag fruns systersons flygmaskin i skumplast härom dagen. Lyckades flyga upp den på grannens tak så jag fick klättra stege och skämmas. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

AndersO

Jag har en!, lättflugen trots att den flyger lite som den själv vill ;)

ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

Nauwa

Jag passade på att införskaffa en också, skalafreak som jag är så lyckades jag hitta en Huges 300 variant av den, dessutom till det behändiga priset av 260:-

Salsam

var var var var? *drar i Nauwa's byxor hoppandes upp och ner* :D :D :D

Nauwa

Jag hittade min hos en av alla handlare på skaladagarna, Barkarby för några veckor sedan. Jag minns inte vilken handlare det var, men jag vet att jag såg den hos många av dom andra handlarna också, så chansen är rätt stor att den finns i nästan varje hobbybutik i Stockholm.

På Kartongen står det "Fairy, Alertgree #609" vilket borde vara nått man kan fråga efter eller söka på. Ska hämta kameran och visa en bild på den.

Fast å andra sidan, varför fota själv när det finns fina bilder på nätet  http://www.t8ys.com/rcminihelicopter1.htm

griffin

Mm, måste provas!

Grabben fick två (!) radiostyrda flygplan när han fyllde år i helgen (vi och farmor/farfar köpte samma sak ovetandes om varandra). Nåväl, vi behöll båda - förutom att fler i familjen kan flyga samtidigt räknar jag iskallt med ett visst bortfall i flygplansparken efter lite flygande...

Denna, också från teknikmagasinet är den ena och är väldigt rolig, även om möjligheterna till ava är tämligen begränsade. Fast... sätter man fjärrkontrollen på en 4- eller 6-åring så blir det nån sorts ava hur man än gör ;) Fotgängare och cyklister på vårat "flygfält" kan bekräfta det.

Hur mycket i mitten man än ställer sig på en stor gräsmatta så dras planen till träd och folk i utkanten... :D
snappahead

Brat

Barnens Hus hade/har också en liten variant för 249:- vi köpte en sån, den har Hughes 500 efterföljaren med spetsigare nos som cockpit, vi har viktat ned den i nosen med alla medföljande aluminiumremsor samt lite extra tejp, men den vill helst backa vilket inte gör flygningen lättare. Får nog ta och lätta den i baken lite. Denna har en pinne med vikter längst ut som balans för huvudrotorn, måntro om de med ett litet blad är snällare? Eftersom dessa helikoptrar styrs med IR så blir den lite svårstyrd utomhus med vårt tunna ozonlager!
-Brat