News:

No significant change

Main Menu

En klassisk fråga!

Started by Mr Jim, February 13, 2002, 21:40:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

griffin

exakt. Förkortningar och smeknamn är inget att underskatta. Moriarty brukar bli Morr. Lite kluven till det men det kanske är passande :)

Samma problematik infinner sig när man som blivande/nybliven föräldrer skall hitta på ett namn åt sitt underverk. Först hitta namn man gillar, sen eventuellt fundera på hur de platsar givet vad som är vanligt/populärt för tillfället. Sen också att det passar ungen, om den är född. Men... så på toppen av det - fundera om det blir några oönskade smeknamn på det, speciellt om man kombinerar med efternamnet... t.ex. är det dumt att döpa sin dotter till Anne om man heter Ahl i efternamn.

Så... det är bara att lägga ned skiten och ta nåt som är... coolt. :)
snappahead

F16_Filur

Mitt eget kommer från ett virtuellt flyggäng jag var med i ett tag med Forgotten Battles i.e Flygflottilj_16. Såg något projekt i NyTeknik med ett smygflygplan som hette "Filur" och tyckte det passade bra när vi körde med svenska markeringar. Körde med F16_Steinhoff förut, vilket en del tyckte lät nazi och andra tyckte lät stilfullt som tex "Porsche". Bytet till Filur var enligt en viss person ett rejält nerköp... som till F16_Konsum ungefär.  :)

Epitetet F16 känns en aning tröttsamt nu... men va fan det är ju bara ett nick.

Quote from: Justin Case on December 01, 2009, 10:38:42
Hmm...Vad tråkig jag känner mig som för 10-11 år sen tyckte att Justin Case lät lite tufft  ::)
Ingen episk historia där gud talade till mig genom en molnglugg eller så

Jag tyckte det såg tufft ut :D Har sen förstått att det inte är helt unikt, men när jag såg ditt för några år sen så skrattade jag åt ordleken.