News:

No significant change

Main Menu

En klassisk fråga!

Started by Mr Jim, February 13, 2002, 21:40:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Rivvern_

Uppväxt i en liten by som heter Rödån. Därav RedRiver.

Eftersom Redriver är en flod i USA. Säkert med tillhörande samhälla så brukar detta vara upptaget. Då tänkta jag Rivern, men ofta upptaget. Så där blev det Rivvern.

Vitus

Ha ha ja det är något att fundera på det.

Men det började med att jag cyklade landsvägscykel mycket, tävlade lite på hobbynivå.
När man är instyltad i vissa saker så där så drömmer man om det bästa man kan få
och på den tiden så var det ett cykelmärke som hette Vitus, eller rättare sagt en
ramtillverkare som kallade sina ramar för Vitus, riktigt nice ramar.. fick tillslut tag på en sådan
men det räckte inte till att bli proffs så jag fick ta namnet som nick istället.   ;D

Horizon

Kul Vitus! Cyklar du fortfarande? Själv kör jag en Nishiki hybridcykel. Inget seriöst tränande eller tävlande, men jag när en dröm om att någon gång få cykla Vätternrundan. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Vitus

Ah Vätternrundan.. kul grej att göra. Jag har gjort det två ggr. men aldrig mer.. haha.
Jag tyckte att det var en plåga, kanske inte hela rundan, men stora delar av den.  :D

Har inte cyklat för träning nu på några år och saknar det faktiskt så hoppas att jag kan
komma igång igen snart. Har inte någon cykel kvar att köra på så det för bli när jag
tycker mig ha råd att köpa något som duger..

Horizon

Brorsan sa samma sak om Vätternrundan. Det skulle vara kul att ha gjort det men jag ser inte fram mot att vara bedövad i paketet efteråt... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Det är väl helt normalt att vilja köra Vätternrundan. Den punkt där de flesta potentiella/faktiska deltagare börjar jazza runt i den psykiska ohälsans utkanter är när det kommer till valet av cykel!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

watar

watar är en nedbantad, IRC-vänlig version av watarimono.

I min gröna ungdom under en fjällvandring i Helags så träffade jag på  tre stycken japaner som slog läger på samma ställe som jag ett par dagar. De började kalla mig 渡りèâ,¬â€¦ watarimono som betyder vandraren på japanska. Senare kortades det ner för att funka i IRC och blev då watar.


griffin

Cool. Jag diggar nicks man på något vis fått snarare än tagit. Kul!
snappahead