En klagares historia alternativt GGG kanske?

Started by Rivvern_, June 14, 2007, 17:25:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rivvern_

Jahopp. Nu har jag strulat med Komplett.se för jävla länge. Tänkte dra min story här och se vad ni tycker om ni orkar läsa.

Har haft problem med mitt nätaggregat. Läs mailen.
Detta skickade jag dan efter jag hämtade ut det felaktiga nätaggregatet som jag väntat på över en månad. Ringde först kundtjänsten men där var det helt stopp. Jaja.. Läs om du orkar

"Jag har haft problem med mitt nätaggregat "Hiper 580W Type-R". Det beställdes hos komplett i slutet av 2005. I slutet av 2006 brann nätaggregatet upp. Jag skickade tillbaka det och fick ett nytt.
Detta nya nätaggregat som jag fick hade defekt kylning vid leverans(fläktarna gick för fort). Så här långt är allt ok. "Shit happends" och jag är lugn. Jag hade kvar nätaggregatet ett tag eftersom jag var i behov av min dator. Ni ordnade en ny RMA till mig och den 8:e maj var aggregatet hos er.
Sen tvingades jag vänta till den 4:e juni eftersom det är restat. Är fortfarande utan nätaggregat. Eftersom jag har ganska bra tålamod och är förstående så är detta ok.
Men detta nätaggregat som jag fick nu var fel modell. Nu börjar tålamodet ta slut. Då tycker jag att ni ska skicka mig ett nytt OMGÅENDE samtidigt som jag skickar tillbaka det felaktiga.
Ringer till supporten den 5:e juni (idag tisdag) och hoppas på bra service som vanligt. Får tala med någon som heter Jan. Enligt Jan så är det helt omöjligt för honom att skicka iväg ett nytt nätaggregat utan att få tillbaka det felaktiga. Han erbjuder mig 200:- för att behålla det sämre nätaggregatet.
NEJ! Jag vill ha det jag har beställt med modulkablar. Jag pushar på för att försöka få honom att skicka det ändå. Men det är omöjligt och han säger att jag måste skicka tillbaka det andra först. Är jag inte trovärdig? All hårdvara jag köpt, har jag köpt av Komplett och jag hade planer att fortsätta köpa av er. Sammanlagt har jag handlat saker för 32 257:- och för mig är det mycket pengar.
Så nu ska jag behöva vänta ännu en vecka på att få igång min dator? Är det rätt att jag ska behöva vänta så länge? Jag har inte kunnat gå och köpa en ny enhet för vad ska jag ha 2 nätaggregat till och lägga ut ytterliggare 1000:-.

Allt jag begärde var att ni skulle lösa problemet så snabbt ni kunde. Men det kunde ni inte.
Det hade räckt med att ni skickat iväg nätaggregatet idag när jag ringde och anmälde det hela så hade jag varit nöjd. Men på grund av er byråkrati så går inte det. Då gynnar jag hellre någon som är intresserade och bryr sig om sina kunder. Kan ni inte lösa det här kommer jag att be er ta bort mig från ert kundregister så fort jag betalat klart vad jag köpt. "

QuoteSvar från Komplett den 5:e Juni
Hej Daniel.

Tråkigt att höra om allt strul du har blivit utsatt för. Jag har gått till
botten med detta och vi skickade ut rätt agg till dig enligt våran dator. Det
som har hänt är att vi har gjort ett misstag i vårat lager där vi har blandat
ihop de båda modellerna och där med trodde vi att vi skickade ut rätt.

Problemet som det ser ut nu så har vi inte det agget du egentligen skall ha på
lager. Jag skall ta detta med våran inköpare och ta reda på när vi får in det du
skall ha igen. Just nu är det lite kaos ang detta.

Jag tackar dig för ditt extrema tålamod men just nu skulle jag behöva lite till
tyvärr. Det går inte att lösa detta problem just nu efter som att vi inte har
det i lager och det är för tillfället oklart när de kommer in igen.
Jag skulle vilja att du sitter kvar ett litet tag på det agget du har fått
utskickat till dig nu så skall jag återkomma direkt när jag får någon
information om detta.

Detta mailet skickades den 13:e juni.

Räknade med ett snabbt svar men så var inte fallet.

Mycket konstigt. Enligt er hemsida ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=309565 ) så har ni haft nätaggregatet hemma sedan förra veckan. Jag har kollat.
Men enligt er så finns det inte i lager och därmed har ni fel i saldot på er hemsida oxå. Eller?!
Jag sitter fortfarande kvar på det "felaktiga" ni skickade till mig och väntar på ett AGERANDE. Annars vill jag ha tillbaka mina 995:- som jag har betalat för denna produkt så jag kan gå och köpa den någon annanstans. Det känns tråkigt att behöva vara som en grinig gammal gubbe.

Agera! Väntar på svar.

QuoteKomplett svarar den 13:e juni.

Hej!

Det som var/är problemet med lagerstatusen på Hiper Type R nätagget är att många
som har beställt det har fått Type M istället.

Jag skickar naturligtvis ett nytt nätagg så snart som möjligt, jag kan tänka mig
att byta det rakt av mot ett Corsair 520W, skulle det fungera för dig?

Låt dig inte luras av de 60W som saknas, Corsair nätagget är mycket bättre
(änsålänge har inget sådant spontant brunnit upp). Läs gärna våra
kundrecensioner av nätagget och proffesionella på nätet.

Som sagt så borde även problemet med Type M iställer för R vara löst vid det här
laget, men jag har inte kunnat få detta bekräftat.

Meddela mig om jag skall skicka ett Hiper Type R, ett Corsair 520 eller om du
har ett eget förslag, så löser jag detta. Sedan kan du skicka in det felaktiga
nätagget efter att du tagit emot det nya.

Återkommer du innan kl 13:00 imorgon så bör jag kunna få iväg det samma dag.

Jag svarar: Tack för svar. Skicka mig ett likadant som jag haft. Ett Hyper 580W Type-R. Kan du skicka med frakthandlingar till det felaktiga så vore det bra.

Daniel

QuoteSvar den 14:e juni

Hej!

Jag har lagt en order på nätagg till dig, ordernummer: xxxxxx

Samt lagt upp ett returärende för det felaktiga, RMA: xxxxxxxxx

Observera att det är mycket viktigt att vi får in det felaktiga nätagget inom
rimlig tid!

Det är nu jag blir så jävla förbannad!!  "Observera att det är mycket viktigt att vi får in det felaktiga nätagget inom rimlig tid!"  Och vad fan är rimlig tid för dem? 2 veckor? En månad?

Ska det vara så jävla svårt att få någonting fixat? För det första så är det olika personer som svarar på varje mail. Verkar inte som om någon har koll på nått. Varför kan inte bara första personen jag vänder mig till ta tag i det hela och lösa problemet? Det ska väl inte vara meningen att jag ska sitta och behöva argumentera för att de har gjort fel. Att sakerna är restade är väl en sak. Det kan jag leva med. Men när de har gjort ett fel som kan fixas på 2 dagar så borde de väl göra det när jag redan väntat så länge. Dålig kundtjänst. För mycket byråkrati. Nästa gång handlar jag av datorbutiken...

/en suuur faan.

Andreas

Tråkig läsning om du förstår mig rätt.

Ett försök kan vara att du tar dig uppåt i deras organisation och försöker få tag på någon chef där du visar eran mailkonversation på ett lugnt och sakligt sätt.

Har du tur kan det bli något i det som utspelades nedan:
http://apple.slashdot.org/article.pl?sid=07/05/03/0210220
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Rivvern_

Ja.. Bra mail den snubben skrev.
Det jobbiga är att i de mailen jag får så låter allt bra. "självfallet! Vi ska fixa detta ögonaböj! "Och sen så tar det ändå en jävla massa tid. Komplett har alltid varit skitbra! Snabba leveranser utan strul. Men nu tänker jag inte handla där mer utav rena principskäl. Förhoppningsvis finns det andra som är mer intresserade av att hjälpa sina kunder. Läst mailet jag fick som orderbekräftelse när jag köpte Dos Gringos skivorna? Det där är klockrent!

ctrl

Det lite lustiga är att jag har hört att det är flera som köper saker på komplett till lite dyrare pris än på andra ställen just pga. bättre support.... låter som om det argumentet är borta.

BTW, jag hade strul med supporten avseende en trådlös router köpt på Mycom.... rätt nöjd när jag bara två månader senare läste att mycom gått i kk :D
Control
87th Stray Dogs VFW

Horizon

Varför fortsätter du att köpa nätagg som brinner upp eller är defekta på annat sätt? Köp Antec istället. Grym kvalitet och prestanda. ;)

Angående komplett.se så har jag aldrig haft några problem med dem, fast då har jag ju aldrig behövt returnera något heller. Hoppas det löser sig för dig nu. Skumt att det ska behöva ta sån tid att fixa. Hade jag haft ett liknande företag hade fixandet av dylika problem legat högt på min prio-lista.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Jag har oxå handlat av MyCom.. Minns inte vad...

Jag vill ha ett hyper för jag tycker det äger trots att det har varit problem med det. Brinner det igen så köper jag ett nytt. Tänker inte ta svängen med komplett igen.

Jo de har skickat ett nätagg till mig nu som jag hoppas ska anlända imorgon. Men några mer köp blir det inte. Hade de agerat direkt efter första mailet så hade jag tyckt annorlunda men nu efter över en veckas tjatande.

Subroc

Har också haft problem med komplett. Köpte en dator-i-delar och fick ett annat gfx kort än vad som var specat på hemsidan. dock så löste det sig snabbt efter att jag kontaktat dem. Alltid tråkigt när det strular med internet köp, dock är ju komplett så pass stora att man troligen slipper ett fett "butiken har upphört" meddelande när man mailar för att klaga på de tre tegelstenarna man fått i paketet.

Lupson

Har handlat mina prylar senaste 8-9 åren via Datorbutiken och Komplett ung. 50/50. Komplett har alltid haft riktigt snabba leveranser medan DB ibland tagit relativt god tid på sig att få fram grejerna. Skall dock tilläggas att jag aldrig behövt reklamera något eller skicka in något trasigt.

Tycker faktiskt supporten ändå verkar vara så hjälpsamma dom bara kan, även om dom strulat till det för dig (och sig själva). Måste säga att jag fullständigt förstår deras policy att inte skicka ut nya grejer förrän dom fått in returen. Tror faktiskt att det skulle missbrukas annars av somliga.

Tycker det låter relativt generöst att direkt skicka något när dom fått din retur - andra handlare skall dessutom först felsöka enheten, och om dom inte hittar något fel debiterar dom dig en felsökningsavgift innan dom skickar tillbaka samma enhet till dig.

Jag ska köpa helt ny burk i sommar för ca 10000:-, Komplett ligger bäst till för att få den affären. Och skulle dom strula får jag väl kila 50 meter längs gatan in till deras kontor och skälla ut dem ;-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X