MP inställningar Teamspeak & ArmA

Started by Boopidoo, May 21, 2007, 20:07:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Boopidoo

Hej!

Har precis börjat att spela ArmA online och gillar än så länge coop-spelen massor. Men jag har lite problem både med att sätta upp egna spel som host samt att använda teamspeak.

Vad gäller Teamspeak har jag endast testat detta med en kompis och vi fick det väl att fungera sisådär tills vi körde igång ArmA 1.05, då hörde vi knappt varandra längre. Är det någon som vet om man måste köra några speciella inställningar för att det ska fungera bra? Vilka inställningar kör ni med?

Sedan det här med att hosta ett spel, när jag eller min kompis testade detta så kunde vi knappt hitta spelen hos varandra. Efter många om och men lyckades vi hosta varsitt spel men sen var det kört. Behöver man någon extern applikation (ex. launcher) eller har vi helt enkelt haft otur när vi har tänkt?

ctrl

Våra göteborgare har satt upp en teamspeakserver åt oss, i princip öppen 24/7 på: 129.16.145.3, lösen: hejsna

Ibland krävs det lite fipplande för att få volymerna bra, ett generellt tips är att aldrig köra spels ljud på max, utan att höja windows/högtalarvolymen istället så att det finns mån att ta av om man behöver justera mellan olika applikationer.

Flera spel, exempelvis IL-2/FB/PF justerar windowsinställningarna när man startar liter och återställer dem efter avslut, mycket irriterande!

I nuvarande version av Arma är det nån bug som gör att gamespy som Arma använder sig av, slutar få rapporter av servern... att koppla sig "remote" mot serverns IP brukar alltid fungera.
Control
87th Stray Dogs VFW