News:

No significant change

Main Menu

Mera problem....

Started by zebra, April 20, 2007, 20:40:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

zebra

Hej gubbar,

Det var ett tag sedan jag införskaffade Arma, men jag har ännu inte hunnit testa det
ordentligt och detta beror bl.a på ett problem med att när jag installerat Arma o river igång spelet så kastas jag ur och datorn startar om.  Så vitt jag vet så har jag inte gjort några fel med installationen eftersom jag inte får några felmeddelanden.

Kan det ha med grafikkortet att göra? Geforce 8800GTX, men så vitt jag vet så är det fler som har samma kort men inte har några problem. eller???

Kanske har ni redan diskuterat problemet, men
är det någon som känner igen problemet?

z.

ctrl

Låter inte kul.

Arma har blivit ganska stabilt efter 1.05 patchen. Innan dess var CTD ganska vanligt, att dator bootar om har jag knappt hört talas om MEN inget annat lir eller program som jag kör pressar datorn mer än Arma. Så om din dator kan tänkas bli för varm så är det under Arma det lär ske.

Ladda ner Speedfan eller nått attat program som kan visa/logga processortemperatur. Passerar du 60-65 grader så är det förmodligen värmen som orsakar dina krasher... du kör väl med Intels originalkylare... I så fall är problemet lätt fixat med en bättre kylare för några hundralappar.

Lycka till!
Control
87th Stray Dogs VFW

zebra

Tack för svar ctrl, men jag tror inte att det är värmeproblem det handlar om. Jag menar, datorn har ju knappt kommit igång och den lägger av direkt.  Kylningen är som den ska.  

z.

KeyCat

Zebra, kolla så att du har slagit av "automatisk omstart" under error reporting i OS'et. Då kanske du hinner se BSOD meddelandet och på så sätt lättare se vad problemet är.

För mig har ArmA varit helt stabilt i single player sedan start, CTD problemen vi med Sprocket versionen hade tidigare var bara i MP men löstes med patch 1.05.

BTW, du kör inte Vista va?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

zebra

QuoteOriginally posted by KeyCat

Zebra, kolla så att du har slagit av "automatisk omstart" under error reporting i OS'et. Då kanske du hinner se BSOD meddelandet och på så sätt lättare se vad problemet är.

För mig har ArmA varit helt stabilt i single player sedan start, CTD problemen vi med Sprocket versionen hade tidigare var bara i MP men löstes med patch 1.05.

BTW, du kör inte Vista va?

/Christer (a.k.a KeyCat)

Nej jag använder inte VISTA.  Men var slår jag av "omstarten". ??

z.

Rivvern_

Undrar samma tack... Blinkar bara till när jag får blåskärm så jag vet aldrig vad som händer...

Zebra... Klocka ner dina minnen och din processor ett snäpp.. Gör ett test. Om du vill testa minnena så gör du det med Memtest. Det finns en version som går att bränna till CD och som är latt att boota upp med.

Annars har jag inga tips.. Känns ju inte som det borde vara ArmA som skapar krashen men man kan ju inte vara säker. Kanske är någon konflikt med drivrutiner eller motsv.

Lycka till zebra!

KeyCat

Inställningarna för detta hittar ni här...

Control panel > dubbelklicka på System iconen > Fliken Advanced > Längst ner i ramen "Startup and Recovery" klicka på Settings knappen till höger och leta upp kryssrutan för "Automaticly restart".

Ovan gäller för Engelsk XP Pro som jag kör med men borde vara på samma ställe i Svensk versionen.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_