News:

No significant change

Main Menu

Mr IP?

Started by ctrl, January 05, 2007, 08:58:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ctrl

Hej,

Jag har sökt på nätet men kan inte hitta den här suveräna tecknade filmen Mr IP som jag tror är gjord av Ericsson/Ericsson anställda. Någon som har en länk?

Filmen är suverän att ha för att på ett roligt sätt beskriva Internets funktion...
Control
87th Stray Dogs VFW

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

Den verkar vara väldigt pedagogisk och Mr. IP nämns så det verkar som om det var rätt film.

Tack för tipset!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mupp

Här måste vi anonymt gnälla lite på att Ctrl inte gjort läxan, den där dök upp tidigt på google, och även i en fantastisk tysk version! Dessutom står det att den för icke-kommersiellt bruk, hur är det med det egentligen, va?! Nä du, här blir det till att ta några arbetskamrater och dramatisera istället, jag kan för skyhög ersättning komma och regissera om ni vill ha en lite mer konstnärlig ton på det hela. För ännu högre ersättning kan jag spela SCTP-paket och förklara varför jag inte passar i ett litet inbyggt system, tvärtemot vad svettiga amerikaner hävdar.

Rivvern_

Vilken ball och smart film... Var det rätt rulle CTRL?

ctrl

Kan tyvärr inte kolla på google filmer via jobbets nät. Hmm, vad sökte ni på när ni fann den på google, jag sökte på olika varianter av ericsson mr IP mrIP mr. IP med flera.....

Det är säkert rätt film :)
Control
87th Stray Dogs VFW

Andreas

internet och ericsson
som första träff kom filmen. men google och jag är ju nära vänner så... ;)

Control87th

BTW, tack!

Här finns den i nedtankningsbara versioner :)

http://www.archive.org/details/warriors_of_net

Hm, någon som sett nått liknande för introduktion till datorer i allmänhet?
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW