News:

No significant change

Main Menu

Ny dator på G 070103

Started by Control87th, January 03, 2007, 20:09:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Nejnej, den ska ju bli dedikerad Falcon och Arma Server... samt hantera lite e-post och annat åt mig.

Men om jag inte slänger in vattenkylning i den nya så kommer den nuvarande tillfälligt att rivas ner för att byggas upp med vattenkylning. :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Maverix

QuoteOriginally posted by Control87th


            Låter super!

Jag gillar Zalmans passiva vattenkylning. När det var som mest extremt så var min enda fläkt, den i PSUn, den hade jag moddad till att gå med ca 400rpm (mao helt ljudlös) När hårddiskarna var i väntläge så var det verkligen helt tyst.

Vid nästa vattenkylningsinstallation ska jag ta mig i kragen och sätta på snabbkopplingar, då försvinner den största nackdelen.

Så Maverix, speca ditt gfx och ge mig 3Dmark05 resultat med 2.4 och 3.4 GHz :)

Jag vågar inte.... har ingen vattenkylning :D :D

Maverix

Control87th

lol...

Min dator tar tid på sig men nu har det åtminståne kommit så långt att jag kan spåra försändelsen. Nur är det sorterat på postterminalen i Malmö :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

14832 rdmark05, allt std direkt efter installation...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Slammer87th

du vet väl att det blir kompanistryk för den som har högst 3dmark-score på lanet :D

Control87th

får hoppas att redrivers polare dyker upp då... han skaffar snabbare proc och i övrigt samma spec (så om jag ger faan i att överklocka så klarar jag mig)

btw, armatest blir det inte nu, jag fick naturligtvis också aktiveringsstrulet
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

#38
Vet inte hur han kommer göra. Han måste lägga pengar på sin bil till att börja med. Men det hade varit kul att se skillnaden.

Men han blir nog sugen på det och köper värsta!  :)

ctrl

Liten uppdatering eller snarare en slutrapport (kommer det något mer så blir det i en överklockningstråd)

Burken fungerar ypperligt.

Lådan vägde inte 14kg som det stod i nån review utan ca 8kg tom. Den är tyngre än min gamla mycket lätta aluminiumlåda men för att vara en plåtlåda så är den lätt. (Beror förmodligen på att det är mycket hål i plåten)

Jag gillar lådan men min vana trogen, fokuserar jag på det negativa vilket är att moderkortsplåten ej kan lossas. Och att skruvmejsel behövs i stor utsträckning vid monteringen. Den som köper denna låda bör tänka på att PSUn monteras längst ner, då de flesta moderkort är planerade för PSU montering upptill så måste man se till att PSUn har tillräckligt långa sladdar. Slutbet

Min PSU är tyst och bra, med många sladdar, behövde inte använda någon av strömsladdarna som följde med moderkortet eller grafikkortet.

Moderkortet har fungerat perfekt än så länge (då har jag iofs. knappt överklockat ännu och inte kört med sata-raid vilket det skall vara problem med) Något att tänka på är att detta moderkort är/blir varmt vid användning, det står uttryckligen i manualen att man måste ha separata fläktar om man kör med vattenkylning eller liknanade (kretsarna kyls med flänsar som ligger i utblåser från processorfläkten). Det inbyggda ljudet är av mycket hög klass.

Mina minnen fungerar lysande för sitt pris, testat att överklocka dem lite kort, klarade 1000MHZ, klarar också 4.4.4.12.18, 1T i 800MHz men har inte kollat om det är stabilt.

Processorn går som klockan, den medföljande fläkten låter dock mer än var jag på sikt kommer att kunna acceptera. Det finns en performancefix för dualcore från MS som jag ännu ej installerat... det är lite som Maverix säger... det finns inget omedelbart behov av mer kraft.

Min HD är en standard seagate sata2, fungerar lika bra som mina tidigare seagate.

Grafikkortet ger inte bara suverän prestanda utan också mycket bättre bildkvalite än något av de grafikkort jag haft de senaste fem åren. Den låga ljudvolymen var en mycket trevlig överraskning!

Nu blev jag störd av jobbet ;) så det kanske kommer en liten uppdatering senare....

Control
87th Stray Dogs VFW