News:

No significant change

Main Menu

Ny dator på G 070103

Started by Control87th, January 03, 2007, 20:09:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Men visst vill man ha det ändå.. Sitta och titta på det. Läsa manualen 5  gånger.. Liksom montera hela datorn som i en dröm. Suck.. Vad vore en processor monterad.. Alldeles ful och tråkig... o o alldeles underbar!

Control87th

Redan igår tankade jag manual, drivrutiner med mera från ASUS och NVidias sidor. En sak som snart skall testas är Nvidias nforce feature (load-balancing / fault tolerance) Om det håller vad det lovar så får man lastbalansering mellan flera nätverkskort (XP ser bara ett ip och ett nic)

Jag som tänkte skippa BBB och enbart köra adamo 100/100Mbit men nu ska jag åtminståne under nån månad behålla mitt 10/1 BBB abbonnemang :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Bax

Ctrl ! Jag ser att du skall ha boxed prolle, hur funkar orginalfläkten ?
Hade jag inte vetat hur korthårig du är så hade jag misstänkt att du tänkte använda den till hårfön ;)

Grymma specs iövrigt, själv kör jag på laptop nu men har inte hunnit köra nån benchmark.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Nå Control? Säg inte att du redan har förstört din processor!

Control87th

Monitor, mus och tgb har jag haft sedan länge, DVD-RW fick jag i julklapp. Idag hämtade jag ut ett snyggt ASUS moderkort, som vnligt för ASUS deluxekort så följde det med gott om kablar.

Resten lämnade Staffanstorp i morse men har inte dykt upp här ännu, jag har snackat med Posten, paketet kommer att stanna vid deras terminal och inte gå vidare till butiken, förhoppningsvis innebär det att jag kan ta en halvdag och hämta prylarna redan vid lunchtid imorgon.

Originalkylaren kommer att få duga under minst en vecka, sen får vi se. Just nu är planen att köra med den medföljande tills efter LANet och då koppla in vattenkylningen. Det handlar också om hur mycket grafikkortet låter, vattenkylningsblock till 8800 är långt från gratis så det lär inte bli vattenkylning av hela den nya datorn på ett bra tag.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Maverix

Ctrl... 8800 låter inte ett smack... måste säga att det är riktigt tyst, fattar inte vad all "vattenkylning" ska vara bra till, bara massa strul o extra "pilleri" med slangar o doningar.  Har klockat min 6600 till 3.4Ghz och kört i snart 1 vecka utan några stabilitets strul,  Den är dock otroligt snabb som 2,4 GHz och här om dagen så sänkte jag till 2,4 o jag kan fortfarande köra maxat på BF2, Falcon, Callof duty2 Lockon.... Intel har helt enkelt överträffat sig själv denna gången, riktigt bra processor som INTE behöver klockas något.
;)

Maverix

Control87th

Låter super!

Jag gillar Zalmans passiva vattenkylning. När det var som mest extremt så var min enda fläkt, den i PSUn, den hade jag moddad till att gå med ca 400rpm (mao helt ljudlös) När hårddiskarna var i väntläge så var det verkligen helt tyst.

Vid nästa vattenkylningsinstallation ska jag ta mig i kragen och sätta på snabbkopplingar, då försvinner den största nackdelen.

Så Maverix, speca ditt gfx och ge mig 3Dmark05 resultat med 2.4 och 3.4 GHz :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

Control.. Du ska inte riva isär din befintliga dator va?