News:

No significant change

Main Menu

IE7 orsakar problem?

Started by Control87th, December 22, 2006, 19:49:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Mozzarella Firefox, är inte det bloatware? Jag har kört det rätt mycket, men tycker det alltid segar ner sig förr eller senare. Särskilt tungt när man startar det. Gillar inte hanterandet av url i favoriterna, eller sättet att spara websidor.

Designen på IE7 är väl inte optimal, men det känns skönt att bara behöva en webläsare nu. Sneglar även åt Opera.

Vilka funktioner skulle du sakna om du gick till IE7 nu H. ?

Horizon

QuoteOriginally posted by F16_Filur


            Mozzarella Firefox, är inte det bloatware? Jag har kört det rätt mycket, men tycker det alltid segar ner sig förr eller senare. Särskilt tungt när man startar det. Gillar inte hanterandet av url i favoriterna, eller sättet att spara websidor.

Designen på IE7 är väl inte optimal, men det känns skönt att bara behöva en webläsare nu. Sneglar även åt Opera.

Vilka funktioner skulle du sakna om du gick till IE7 nu H. ?

Vafaen är blötware? Och nej, det segar inte ner sig. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Lol.. utförligt och bra svar :-OO :) Bloatware är väl sånt som är för stort, tynger och ibland tar över datorn för mycket. Typ Norton Antivirus, i alla fall förut.

Vet inte om det finns hos Mozarella, men en cool grej i IE7 är att kunna ha ett tabset med upp till åtta sidor, möjlighet att köra bara en av dem vid uppstart samt kunna plocka ut och köra enskilda.

Kan du posta en screen på din nuvarande setup med länkar och så? Minns att du gjorde det förut med IE6 tror jag.

proud owner of nod32 2.70.31

Horizon

Ah, såg inte din fråga i förra posten. Jag vet inte vad jag saknar eftersom jag aldrig har testat IE7 och jag kan inte installera det eftersom jag inte kan få ner några uppdateringar från Win Update. Men jag ser faktiskt ingen anledning att byta eftersom jag är mer än nöjd med FF. Har inga problem med att det slöar ner datorn (IE6 var mycket värre) och funktionaliteten är perfekt för mig. Å någon skärmdump får du inte. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Testat Gran Paradiso än? Har senaste utgåvan men känns som vanliga Firefox, nyheterna ska visst mest ligga på djupet än ytan.

Tycker dock att senaste Opera 9 är den smartaste i nuläget.

Bax

Nu tjatar den där update igen att man skall installera IE 7.
Skall man det ?
Är det fortfarande så att det lirar dåligt med direct x.
Nån som har problem eller har det blivit fixat?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Tror de har fixat många saker sedan sist. Jag installerade själv IE7 igår morse faktiskt, men jag tänker inte använda det till annat än att uppdatera Windows.  ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names