ArmA multiplayer demo släppt!

Started by KeyCat, December 22, 2006, 00:08:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Idag släpptes MP demot... 850MB att tanka för er som är sugna  :p

 http://www.armedassault.com/downloads.html

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Subroc

ok, enbart mp...då får det lugna sig ett tag tills jag fått trådlöst bredband, vad tror ni om att köra Arma på telias 3g uppkoppling, möjligt eller inte?
Vilka andra begränsningar finns i demot?

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Subroc

inte en aning. grannen har skaffat precis, dock verkar det som täckningen inte är den bästa, håller tydligen på och kopplar fram och tillbaka mellan 3g och gprs hela tiden.

KeyCat

Intressant och höra om/hur det funkar :p

Tror dock inte du skall fövänta dig för mycket, min erfarenhet är att alla spel/simmar funkar dåligt i MP om latencyn och packetloss'en inte är låg...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

QuoteOriginally posted by Subroc
Vilka andra begränsningar finns i demot?

Glömde svara på din andra fråga....

Direkt från readme.txt...

Quote
This is demo version of ArmA and it covers only small part of the full game: cut down
part of the Sahrani, main island of the game, 3 multiplayer missions (Cooperative
(1-8 players), Capture the Flag (1-16 players) and
Capture the Island (1-60 players)) and selected units, vehicles and weapons.

Och angående system krav...

Quote
SYSTEM REQUIREMENTS
-------------------

In order to install and play the ArmA Demo, your system must meet
or exceed the following minimum system requirements:

Windows XP with latest service pack installed,
CPU: Intel Core/Pentium 4/AMD Athlon 2 GHz or equivalent (3 GHz recommended), RAM:
512 MB (1 GB Recommended),
Video Card: 128MB DirectX compliant video card, Pixel shader 2.0 and above, only Ati
and Nvidia chipsets are supported (256 MB of memory recommended),
Sound Card: OpenAL compatible (full OpenAL hardware acceleration capable card recommended),
Hard Drive space: 2 GB of free space is required to install and play the demo, Internet
connection: 256kbit Cable/DSL connection

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Subroc

ok då ligger ju 3g anslutningen strax över min specen ~300kbit

Dubble0zero

Jaha, då har man tankat och testat då...
Jo, det är snyggt, väldigt snyggt faktiskt, dessvärre så krävs det en del av datorn för att det ska flyta, nu har inte jag testat de olika inställningarna för att se vad som tar mest, men om jag ställer ner det på low så flyter det, om jag kör på medium så funkar det, men bara om det inte är några andra i synfältet och inte så mycket träd och buskar, då laggar det så att man inte kan träffa...

Men, det verkar helt klart vara ett spel som är värt att köpa...
Det nya systemet för att styra helikoptrar är lite intressant, det är lite svårare när man kör med musen och tangentbordet, men det är ju inget negativt, dessvärre så har jag inte kunnat testa nått med joystick än eftersom att den är i Västerås...

Jag måste säga att det är riktigt svårt att upptäcka fiender jämfört med OFP, buskarna och gräset gör att allt smälter in i varandra mycket mer...

Jaja, nu ska jag sluta skriva och testa lite mer tror jag...
...000... =)