ArmA multiplayer demo släppt!

Started by KeyCat, December 22, 2006, 00:08:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Det flyter på betydligt bättre än min "testversion", men det verkar finnas minnesläckor, för det blir sämre efter ett par omstarter.  Jag har allt på low, antialising osv avslaget...

men jag är väl på för ett test ikväll eller imorn
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Dubble0zero

Ja, jag är gärna på för ett litet test nån gång också, dock så vet jag inte riktigt när jag har tid...
Om vi inte ska ta det i samband med våran årliga jul OFP och kolla på julgranarna förstås... :)
...000... =)

Control87th

#10
Jag har lirat demot lite mer och utnyttjat mina två skärmar på så vis att jag haft lite monitorprogram uppe samtidigt som jag lirat.

Något som stört mig lite är att hårddisken jobbat medans jag lirat trots att jag haft 400Mb fysiskt minne kvar. Jag trodde inte på iden men beslöt mig ändå för att testa att köra med det virtuella minnet helt avslaget.

Ska inte påstå att några under skedde men visst tusan gick ArmaDemot bättre :)

Finns det någon duktig lirare som vet hur man får windows att bättre utnyttja det fysiska ram man faktiskt har? Det känns lite löjligt att windows utnyttjar det virtuella minnet när jag har 40% fysiskt minne kvar att leka med :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



KeyCat

#11
I releasen finns en command line parameter som kan hjälpa, själv har jag inte märkt någon större skillnad i prestanda på min gamla burk.

Parametern är "-maxmem=XXXX" och har du 1+ GB RAM så prova med "-maxmem=800" eller högre. För högt värde kan dock göra ArmA instabilt med CTD'er som följd så var försiktig.

Som sagt vet inte om detta funkar alls i demot men det funkar i releasen i vart fall..

PS: Finns även en "-nosplash" för att bli av med intron precis som i OFP.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Control87th

Det verkar påverka :) Men tyvärr är det nog bara att inse att Arma kräver en bättre maskin än vad jag har :(
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Horizon

Har tankat och testat ArmA multiplayer demo och kommit fram till följande:

* PPP är sannerligen närvarande (hann skjuta en bad guy, men hans polare fällde mig med ett skott i nästan samma ögonblick)
* Med inställningarna på "normal" var det på gränsen till spelbart på min dator. Med inställningarna på "low" såg allt helt suddigt ut. Ska det vara så? Går det inte bara att dra ner på detaljer?
* Det liknade gamla hederliga OFP en hel del så det ska nog inte vara några problem att lära in nya kommandon osv.
* Ser fram mot lite multiplayer med er andra för att utvärdera vidare.

Skicka mig en förfrågan om ni tänker testa multiplayer demot någon dag. Hinner jag så är jag game. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Har fått ordning på grafiken nu. I 1280*1024 och allt på low är det nästan spelbart. :) Dock har jag problem med återkommande CTD'er när jag försöker välja vapen. Jag klickar på group och sedan på mig själv, när jag sedan dubbelklickar på tex en M249 försvinner min M4 och inget mer händer. Sen väntar man någon minut innan CTD'n kommer som ett brev på posten. :-/ Är detta bara ett problem i demoversionen eller finns det i fullversionen också?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

#15
Horizon, kolla dina ljudinställningar i ArmA. Disabla både HW acceleration och EAX, får du fortfarande CTD prova att minska HW acceleration slidern i Windows XP.

Troligtvis inte lösning på alla förekommande CTD'er men hjälpte mig! ctrl har fortfarande problem på sin burk i större mission, mindre mission funka OK även för han...

/Christer (a.k.a KeyCat)



>> It's all about teamwork! <<