ArmA mini review @ IGN

Started by KeyCat, November 23, 2006, 18:40:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

 ArmA: Armed Assault Hands-on

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Det låter ju bra det där... som OFP fast snyggare och lite bättre...
Frågan är väl bara hur mycket bättre det är...
...000... =)

Control87th

Får jag välja mellan vettig AI och opf utseende och samma AI som OPF med ArmA utseende så tar jag 10ggr hellre OPF med vettigt AI.

TIR stödet och join in progress är naturligtvis två features som kraftigt påverkar valet... om det nu hade funnits något.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

QuoteOriginally posted by Control87th


            Får jag välja mellan vettig AI och opf utseende och samma AI som OPF med ArmA utseende så tar jag 10ggr hellre OPF med vettigt AI.

TIR stödet och join in progress är naturligtvis två features som kraftigt påverkar valet... om det nu hade funnits något.

Jopp... Håller med! Har lekt lite med tanken på TIR när jag spelat. Har tittat runt med [alt] och samtidigt vridit lite på huvudet. Det kommer bli skitbra!

Dubble0zero

Ja, det finns ju inga tvivel om att Arma är bättre än ofp, men det är skönt att läsa att det är samma typ av spel fortfarande, att de inte har gjort nått lättare och att det verkar vara samma känsla i det, sen står det ju faktiskt att AIn är bättre än ofp, men att den fortfarande har sina brister...
...000... =)

Jotte

*Lätt sarkasm*
"Nämn en AI som inte har brister?"
:p :D

Control87th

Är jag bara överdrivet skeptisk eller ska jag tolka reviewen som att AI fortfarande sätter en kula i pannan på en, på helt orealistiska avstånd?

Jag säger inget om en SVD skytt som ligger och tittar precis där jag tittar fram, prickar mig direkt men om en stående AI med k-pist skjuter mig direkt på 600m, då vill jag inte ödsla tid på liret.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



KeyCat

#7
Quote
Many couldn't get to grips with its unforgiving gameplay and the way you'd spend 20 minutes crawling on your belly to get around the back of the enemy, only to blow your surprise attack by edging out from cover too far and dying from a single slug to the head.

Reviewn antyder det lite men svårt att säga innan man testat ArmA. Den tendensen fanns definitivt i OFP default oavsett skill level (gjorde mest att AI'n blev slöare i respons) men åtgärdades ju lätt genom att låta AI få high dispersion magasin och det lär inte dröja länge innan HD mag finns om det mot förmodan skulle vara liknande i ArmA.

Till er som är tveksamma så är nog bästa tipset att försöka hålla er kalla och låta BIS släppa ett par patchar och därefter testa SP/MP demot när de väl släpps. Personligen tror jag ArmA är värt pengarna och kan nog inte hålla mig men det kommer nog att dröja en stund innan det funkar helt som det är tänkt, dvs samma scenario som med OFP 1.00 ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<