ArmA mini review @ IGN

Started by KeyCat, November 23, 2006, 18:40:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KTottE

Det är inte samma utgivare i resten av världen som det är i Tjeckien, och att den tyska utgivaren (505, samma som ska ge ut över resten av världen om jag har förstått det rätt) valde SecuROM ger väl en rätt tydlig vink om att vi slipper Suckforce i EU/UK-releasen.

Sen tycker jag att ni borde ha realistiska förväntningar om ArmA, d.v.s inga alls :)
Det är bättre att inte hoppas på för mycket och bli glatt överraskad än tvärt om, själv tror jag att ArmA enbart kommer vara OFP med litet puts på :)

KeyCat

#25
QuoteOriginally posted by KTottE
            Det är inte samma utgivare i resten av världen som det är i Tjeckien, och att den tyska utgivaren (505, samma som ska ge ut över resten av världen om jag har förstått det rätt) valde SecuROM ger väl en rätt tydlig vink om att vi slipper Suckforce i EU/UK-releasen.

Inte helt rätt, den Tyska distrubutören är inte 505 utan Morphicon. Två helt olika företag. Vad 505 väljer för skydd återstår att se.

Sen är det som att välja mellan pest eller kolera. SecuROM är kanske inte lika debaterat som SF men installerar även den drivers o annat skit, dessutom verkar den kunna påverka prestandan på ett lir. Den Tyska 1.00 releasen hade stora prestandaproblem som var direkt knutna till SecuROM men detta åtgärdades som tur var snabbt i patch 1.01.

Quote
Det är bättre att inte hoppas på för mycket och bli glatt överraskad än tvärt om, själv tror jag att ArmA enbart kommer vara OFP med litet puts på

Håller med dig! Att skruva upp förväntningarna för mycket är ett säkert sätt att bli besviken oavsett vilket spel/sim det gäller.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KTottE

Personligen så är jag anti-Starforce mer på grund utav utvecklarnas sepe-attityd än några problem behäftade med det.

Jag äger tre olika Starforce-skyddade spel (GTR 1, GT Legends och Silent Hunter 3) och i inget av fallen så har Starforce orsakat problem vare sig med prestanda, DVD-läsarproblem eller annat. Att det lämnar kvar skräp på hårddisken är ett mindre bekymmer, det är enkelt bortstädat.

Nej, att jag väljer bort Starforce beror helt och hållet på att de beter sig som en maffia med beskyddarmetoder. När spelet Galactic Civilizations 2 släpptes (helt utan kopieringsskydd) så fanns det naturligtvis tillgängligt via BitTorrent, och någon klistrade länkar till denna torrent på Starforce-forumet. Då kom en av Starforce-utvecklarna in och sa, ordagrant (fast översatt här då), "Om de hade använt ett riktigt kopieringsskydd så hade det här aldrig hänt".

Och då blev det genast tack och hej från min sida.


Så, jag hoppas verkligen att ArmA kommer finnas tillgängligt på engelska utan Starforce, annars blir det inget för min del :)