News:

No significant change

Main Menu

Förslag på surround

Started by Rivvern_, November 18, 2006, 21:50:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rivvern_

Jag har idag varit i Skövde och kollat efter surround anläggningar. På Siba, On Off och elgiganten så måste jag säga att utbudet va under all kritik. Det fanns inget monterat så kan kunde testlyssna. Bara massa DVDkombinerad reciever skräp. Jag letar efter ett riktigt system med förstärkare, högtalare och subwoofer. Hittade nåt enstaka exemplar.

Så jag vänder mig nu till er kära vänner och vill ha tips på en billig, snygg, bra anläggning. Som jag har sett så ligger dessa närmare 5tusingen men gärna så billigt som möjligt!

Clark

Ett som jag har hört mycket gott om och är sugen på att skaffa själv är Logitech Z-5500. Egentligen ett datorhögtalarsystem men fungerar lika bra som surroundsystem till DVD/TV. Och med riktigt bra ljud. Och billigt :) Runt 2800 kr.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Rivvern_

Tack! Men inte riktigt vad jag letar efter.. Börjar bli rädd att det kommer kosta mer än 5000 kronor med riktig förstärkare.

Horizon

www.hifiklubben.se - Besök en butik och köp något som håller i 20 år. Själv brakade jag iväg över 20 papp, men det blev jävligt fint ljud i lägenheten. Du får nog räkna med att lägga åtminstone 10 laxar om du vill ha något bra som håller dig nöjd länge. Snåla inte när det gäller ljud. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Förutom när det gäller kablar då. Elkablar, signalkablar och högtalarkablar. De svindyra tar enbart betalt för märket. Elkabel tänker jag inte ens nämna nåt om. Om du vill ha bästa tänkbara signal- och högtalarkablar så gör du dem av CAT5 närverkskabel. Bort med isoleringen och ta isär paren sedan flätar du paren till en kabel och löder samman de helfärgade till en ledare och de med markering till en andra ledare. För signalkabel behöver du nog bara de fyra paren ur en CAT5 kabel men för högtalarkablar tar du sådana här flätor och flätar dem tills du får lämplig tvärsnittsarea.
Mvh  - Stefan -