News:

No significant change

Main Menu

lovande mod till OPF

Started by Subroc, November 15, 2006, 11:00:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Subroc

Här

verkar riktigt lovande, ska försöka hinna med att testa ikväll
återkommer med en rapport

KeyCat

Nice find Subroc! Tankar nu...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Bhaaaa... Verkar tyvärr inte vara MP kompatibelt :-X

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Subroc

nej, jag noterade också det. men med lite översyn av nån riktigt begåvad script människa kanske det går att ordna:-OO (feel the pressure..):D

Rivvern_


KeyCat

Eftersom det snart är dags för ArmA ligger jag lågt med allt vad scriptning heter men någon annan kanske känner sig manad???

Min förhoppning är att förbättringarna i ArmA är så pass stora att inga "Mega AI script" behövs längre utan att spelmotorn själv tar hand om det.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Subroc

jag skulle gärna försöka fixa till det åtminstånde GL3 delen så att den är mp kompatibel
dock så är mina kunskaper på basic nivå inom opf scripting och då speciellt mp biten
plus att jag inte har tillgång till fetband hemma så jag kan inte testa mina kunskaper heller.

ArmA verkar väldigt lovande av det lilla man har hört från släppet i tjeckien.
har dock lite orosaningar att det inte kommer vara så omvälvande som det har sagts

mitt pessimistiska sätt att se på det
VBS1 = OPF + betalda addonmakers
OPF:E = VBS1 + ögongodis + storyline
Arma = OPF:E + ögongodis delux + mer scripting kommandon + AI som faktiskt gått ut dagis
VBS2? = ArmA + Ny AI som kan röra sig taktiskt

men det återstår att se

granQ

keycat, nej, det du gor ar helt enkelt ar att scripta ain direkt ju.. istallet for scripta mission script kan du leka med ain, fan vad kul det verkar kunna bli.

och vilken mod det later som, synd inte funkar i MP och som sagt sa sent. Men klart en inspirationskalla nar folk borjar knega for arma.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)