News:

No significant change

Main Menu

Uppgradering - grafikkort

Started by Horizon, October 11, 2006, 22:40:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Jag har inte råd att uppgradera hela paketet (moderkort, CPU, minnen och grafikkort), så jag funderar på att göra en insats åt grafikhållet tills vidare. Vad tror ni om detta kort?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325504

Jag har inget moderkort med PCI-Express, så det blir gamla hederliga AGP. Sitter just nu på ett Radeon 9500 PRO, så detta kortet borde väl ge en ansenlig ökning, eller gör min CPU (Athlon 2500+ @ 1900 MHz) och mina minnen (DDR PC3200 @ 333 MHz) att ökningen inte blir så stor ändå?

Tacksam för tips och råd från er som följer med i svängen. Själv har jag varit så torsk på EVE under de senaste åren att jag var tvungen att tänka till en extra gång innan jag kom på vad för moderkort, CPU och minnen jag har i burken. Trodde inte det skulle gå så långt. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Hallå? Vart har alla grafikkortsnördar tagit vägen? :)

ctrl

Lägg definitivt inte ner några stora pengar just nu... alla väntar med spänning på Vista/DX10 så du kommer säkert att vilja ha ett nytt kort om 6-12 mån.

Så mitt otekniska men förhoppningsvis värdefulla tips ;) är att köp det billigaste som "duger". :)
Control
87th Stray Dogs VFW

Rivvern

Håller med.. Om inte annat så kommer grafikkorten bli gräsligt billiga när alla ska sälja sina SLI paket.

Horizon

Jag köpte ovan nämnda kort. 1200 får anses vara en liten investering för mig. Jag kommer ändå att uppgradera hela rasket någon gång under nästa höst. Hoppas jag ser någon förbättring eller åtminstone springer förbi Luppe i 3DMark 2005. :D

Mupp

QuoteOriginally posted by Horizon
...
1200 får anses vara en liten investering för mig.
...

Jaha!?! Hörrö din slusk, om du nu är så jävligt förbannat rik så kan du väl dela med dig lite då, istället för att kasta glåpord på mig! Det du säger är alltså att jag skulle vara mindre värd? Att jag inte räcker till!? Att jag är en mask!?! Att jag inte kan tillfredställa en varelse av motsatt kön?!? Phlerp! Spöa honom!

Phlerp

Jag är för lat för att åka hela vägen upp dit för att spöa Horisonten. Om han inte behagar komma hit för ett kokt stryk så överlåter jag uppgiften till Baloo som ju är praktiskt taget granne.

Mupp

Den här Baloo känner jag inte, men det låter onekligen som en sympatisk individ.