News:

No significant change

Main Menu

En bra spelskärm >20"- HJÄLP

Started by zebra, August 13, 2006, 15:34:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Slammer87th

Zebra,

Om du tittar under specifikation Typ av enhet så säger den TFT aktiv matris även om Komplett envisas med att kalla alla sina platta skärmar för LCD. Det handlar dock inte om något annat än TFT-skärmar (Thin Film Transistor), och jag lovar att du inte villl ha LCD (Liquid Crystal Display) ;)

/slammer

ctrl

Om bara 24' kan ploppa ner en tusenlapp till så jag slipper se fem siffror på prislappen :-/

204B, skärmen är bra Zebra, du lär inte bli besviken!
Control
87th Stray Dogs VFW


Mupp

Intresseföreningen har gett mig mandat att gå in och gnälla lite på en antydan till begreppsförvirring som florerar i ifrågavarande tråd. TFT är en typ av LCD-skärm, precis som DSTN (som finns på riktigt gamla bärbara datorer tex) också är en typ av LCD-skärm. För datorskärmar finns det mig veterligen bara TFT på marknaden. För övrigt så slutar jag gärna med såna här inlägg om nån köper en större skärm till mig. Annars - tyvärr.

Rivvern_

Nää Mupp.. Då köper vi inte nån skärm till dig! Vi gillar ju när du gnäller lite!

SledgeHammer

#12
Kika på ViewSonics monitorer...
Mvh  - Stefan -


Lupson

Zebra: Jag köpte Samsung SyncMaster 204B för ungefär en månad sedan och är helnöjd än så länge. Knivskarp bild, ljusstark, snygg och inte en tendens till eftersläpningar. Gav 4700:- på komplett.se för den.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Maverix

The first generations of liquid crystal displays (LCDs) were built on slow TFT (Thin Film Transistor) panels which could not compete with cathode ray tube (CRT) displays when it comes to gaming. In the recent years the technology has been evolving pretty rapidly, the response time has shrunk and annoying gaming artifacts as ghosting and blurring have almost disappeared, which means that even gamers can now pay attention to LCDs.

The Tech Zone has posted a guide which should help make the right decision when buying a new LCD TFT display for gaming. In this guide the author talks about importance of such different parameters as response time, viewing angle, pixel size, contrast and brightness, as well as type of the connection used between the display and the graphics card.

ââ,¬Å"You have probably heard it before, but it bears repeating...the best way to know if a computer monitor is right for you is to view it in person. Specs are a great tool for narrowing down your choices, but they are no replacement for hands-on experience. Plenty of large resellers stock a wide range of monitors and some are on display. Go down to every shop you can and see if you can find the monitor you are thinking of buying. You never know, that slightly low spec one you shunned in favour of that extra inch of screen may beat everything else hands down in ââ,¬Ëœreal worldââ,¬â,,¢ performance. This is a check list of things to consider when shopping for a new LCD for gaming,ââ,¬Â starts the guide.


Mupp

QuoteOriginally posted by Maverix
...the best way to know if a computer monitor is right for you is to view it in person...

Jovars, men vart tar man vägen? Det här med butiker finns ju inte längre i vårt avlånga och lite sneda land. Inte såna där man får titta på och jämföra ett stort utbud av skärmar iaf, inte som jag hittat. Tyvärr. Visst, Elgiganten och dess gelikar har väl en del, men har man suttit hemma och valt ut ett par modeller att titta på så finns dom aldrig på nån av dom affärerna. Och Webhallen skulle väl aldrig få för sig att plocka upp en skärm bara för att en kund ville titta på den innan köp, nä fy! Tråkigt att service har gått helt förlorat i den här branschen.