News:

No significant change

Main Menu

Info om TrackIR4-PRO

Started by zebra, August 04, 2006, 17:19:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

zebra

Hallå alla,,,

Är sugen på senast TrackIR4-PRO.

ÄR det någon som har den, alt. provat den, eller åtminstone något (positivt/negativt) att
säga om den?
Vet ni något om prisläget på de olika tillgängliga inköpskanalerna?

Allt info tas tacksamt emot.

Tack på förhand/ z.

Mupp

Jag har trean med tillhörande trebenting och piffig mössa. Det bästa jag någonsin köpt till den här hobbyn iaf. Lite beroende på vilka simmar du är ute efter, men där stöd finns gör det en ofantlig skillnad enligt mig. Har inte provat fyran, men jag har inte sett nån som antytt att den på något sätt skulle vara sämre än trean, så från mig får du en köprekommendation utan reservationer.

zebra

Det var snabb reaktion..:)  Tack Mupp.
Tittade på 3an och har inte gjort någon djupdykning i skillnaden,, förutom att pris och design skiljer sig.  Jag är ju mest en F4-simmer samt lite Combat-spel (1st person shoot'em). Frågan är hur 4an och 3an skiljer sig för framtida spel.

z.

Phlerp

Köpte 4:an i våras och jag är väldigt nöjd.Än så länge verkar det bara vara FS9 sim stöder den helt ut, men fler är ju på väg (Blackshark). Funderade ett tag på att bara köpa en TrackIR 3 för att möjligtvis utöka med vektor-gerjerna om man kände behov av det, men det visade sig att det var bara marginell skillnad på det totala priset då. Och 4:an har ju både större FOV och uppdateringsfrekvens, något man ju kan ha nytta av även i älre spel som inte stöder 6 DOF, så det var inte så mycket att fundera på.

Rivvern_

Jag märker ju att FOV är väldigt viktigt.. Speciellt om man ser så jävla dåligt som jag och sitter 3cm framför skärmen.

Skämt åsido så är det problem att få enheten längre bort än man har skärmen. Finns ju inget  annat ställe än längst fram på skärmen. För det första blir det för nära, för det andra blir det lite för lågt. Är det nån som har tips på hur man kan göra?

För övrigt kan jag säga att jag är  jättenöjd med min TrackIR4. Jag kör med standardprofilerna. De funkar toppen.

Phlerp: Blir din enhet varm? Min blir nästan brännhet eller iallafall jättevarm.

Den kostade nog ganska mycket. Och jag har inte vågat tänka på det. Men säkert 2000:- efter momsen som ploppade upp. Leveransen från Natural Point i USA gick skitfort! Nästan lika snabbt som att skicka ett brev till grannkommunen. Rekommenderas. Falcon och IL2 är underbara med TrackIR. Är ingen fantast av FS2004 men den funkade bra där med.  

Mupp

Bara för att förtydliga, jag tycker definitivt att du ska köpa fyran, främst för FOV, men som sagt har jag inte testat fyran. Jag har min ovanpå en 17" tft, och trots att jag har trean så är det inte så hemskt ofta jag kommer utanför FOV på den. Dock med epilepsivarning som följd när jag väl gör det. Detsamma gäller ibland i starkt solljus, det är min lite dålig på, men det går ju att fixa med gardiner och nattliga vanor. Vad gäller profilerna så körde jag länge med ganska likt default (lite logaritmiska utslag) men bytte till linjära efter några månader. Det trivs jag mycket bättre med.

Slammer87th

Tjena Zebra,

Det är 4:an som gäller (jag har en av varje) och du kommer inte att ångra dig!

Tvivlar på att du hittar den billigare än via Naturalpoint. Beställning via webben gör att de skeppar alla Europaorder från UK vilket innebär att det inte blir några obehagliga tullöverraskningar eller liknande. Jag fick min på tre dagar med standardfrakt.

Nedan är min post från 87th forum angående TIR4.

/slammer

Update - slightly better price than our earlier offer - now $149 including free cap - with EU tax and shipping it sums up to $187 which is the cheapest iÃ,´ve found so far!

You can find the Edimensional Track4 order page here

At checkout where you choose payment method between card or paypal there is a box where you can enter a promotion code which should be trackir149. You will be returned to the same page but now with a notification that you have received the discount. Proceed again this time with the promotional box empty and you will be taken to the confirmation page where you will se the price, VAT, discount and shipping.

They will automatically ship European orders from their UK distribution center.

zebra

Tack alla ni som gett feed back.
Kollade in länken från Slammer och nu är jag snart en
lycklig (förhoppningsvis) ägare av en TrackIR4, då jag beställde en.

z. :p