News:

No significant change

Main Menu

Hemstudio

Started by RAY, May 26, 2006, 14:10:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RAY

Jahopp igen har man det ihop med en ny sambo, denna gång med en Ibanez rg!
Massor med år sen jag lira gitarr men nu är dock tiden inne igen.

Har beställt en line6 podxt för den har usb ??  (annat var det på min tid)
så det hela verkar smidigt o bara koppla in o lira lite, så med detta undrar jag om det finns fler i detta trevliga forum som håller på med musik?

min plan e såhär enkel:

: dator med cubase eller nått
: bonka bonka (trummor via datorn)
: bas
: gura
: några pilsner

Vad tror ni kan det funka för lite finsk tango kanske ?  ;)

Rivvern_

Coolt! Jag har alltid velat skapa musik.. Men min hjärna är inte gjort för sånna där konstiga krumelurer och har inget öra för toner osv...

Undrar bara Ray om du lyssnar på Mustasch? Fick hem den nya EPn idag. Signerad! ;)  Ralf äger.. Skivan verkar bra så här långt!

Andreas

Jag har spelat sedan jag var sju år. Började med cello och kompletterade med trombon tre år senare.

Klinkar lite på min gura då och då,
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Lupson

Brukar göra succé (?) på julfesterna med lite blues-hottade versioner av diverse julsånger. Fluff kan intyga.

Angående hemstudio är min senaste giv Cubase ihop med ett ordentligt ljudkort, ett M-Audio Delta. Försökte först pyssla med Cubase inkl. lite realtidseffekter och virtuell gitarreffekt (Guitar Rig nått) med integrerat ljudkort och sedan Soundblaster Audigy, men det funkade inte alls. Alldeles för hög latency. Med nuvarande kort går det utmärkt att lira in direkt med effekter och allt, men av någon anledning låter det skit ändå...hmmmm.... - "It's the man, not the machine" (Chuck Yeager).

Så jag är synnerligen inaktiv.

Sen lirade jag klarinett från typ 8-14 års ålder. Sen kom jag på att man fick fett med brudar om man kunde lira gitarr så klarinetten byttes ut mot en elstänkare.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Andreas

QuoteOriginally posted by Lupson
Sen lirade jag klarinett från typ 8-14 års ålder. Sen kom jag på att man fick fett med brudar om man kunde lira gitarr så klarinetten byttes ut mot en elstänkare.

Måste dock bara säga det finns grymma pumor som lirar klassiskt också. Dock har jag aldrig haft någon tur på dom. Kanske beror på mitt val av instrument :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Lupson

:-) Brudar och klassiska instrument. Med risk för att avslöja min tvivelaktiga filmsmak säger jag bara:

"American Pie & Band camp" ;-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Slammer87th

#6
Yeah he kinda choked when the "timid" chick told him where she put here flute on one of these summercamps :)

Så var mina cinematiska kunskaper också exponerade så du behöver inte känna dig ensam Lupson  ;)

Antar att en rimlig övergång nu är till diskussion rörande kameravinklar från någon scen ur Pansakryssaren Potjemkin eller liknande mwoahaha :D

RAY

När det gäller musik e jag fast i 80 talet, pudel o glamrock e ju show :p

exempel på 2 låtar som rullar idag: Kim Wilde - You Keep Me Hangin' On
http://www.youtube.com/watch?v=BNyRU0fKHAY&search=kim%20wilde

o sen självklart Ratt: Ratt - youre in love
http://www.youtube.com/watch?v=uzJ7syC2bkI&search=ratt%20your%20in%20love

vette tusan hur det blev med texterna nu när man ser bägge låtarna men ack denna kärlek

om inte länkarna funkar så prova sök på youtube siten, hittar massor med kul där