News:

No significant change

Main Menu

Vad fan är detta?

Started by F16_Filur, March 20, 2006, 02:07:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

F16_Filur

Har fått en ny laptop via hempc, och kör winXP (mediacenter) för första gången. Har efter lite installation av enbart nyttoprogram fått den här dialogen upp-poppandes med jämna mellanrum. Trodde först det var nåt angående java, men SunÃ,´s senaste hjälpte inte.

Någon idé? Hittar inget vettigt på att googla.

Horizon

Min gissning är att det är en varning från ett program som håller koll på hårddisken/hårddiskarna. Jag brukade få samma typ av varning från programmet HDD Health när jag körde det. Vad jag kan förstå så är det inte något allvarligt eftersom man får varningen rätt ofta utan att något speciellt trevligt händer.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mupp

Jo, det låter onekligen SMART-relaterat. Kolla om hårddiskövervakningsgrejen går att uppdatera på nåt vis, den verkar inte ha full koll på vad din disk vill rapportera. Det som isf händer är att ett av SMART-attributen ändras (vilket är vanligt, dom rör sig mest hela tiden), och då den inte vet om det är farligt eller inte så rapporterar den (antar jag). Hur som helst borde disken rapportera gränsvärdet till programmet, och jag tycker det verkar lite lustigt att kasta upp en ruta för alla förändringar om dom sker ovanför gränsvärdet. Men jag har aldrig använt nåt sånt verktyg i Windows, så jag vet inte hur dom gör.

Andreas

Jag har för mig att min pappa också fick detta meddelande tidigare.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Underbart med informativa dialogrutor. Programmerarna har tänkt till ordentligt där :D Som vanligt. ;) :-I
snappahead

Phlerp

QuoteOriginally posted by griffin

Programmerarna har tänkt till ordentligt där :D Som vanligt. ;) :-I

Vad var det du jobbade med sa du?:D :D

F16_Filur

Tack för den snabba hjälpen! Det måste vara HDD health, får upp exakt samma ruta om jag högerklickar i trayen och kollar attributes. Som tur är verkar man kunna stänga av den här informationen i Options.

Obizzz

QuoteOriginally posted by griffin

Underbart med informativa dialogrutor. Programmerarna har tänkt till ordentligt där :D Som vanligt. ;) :-I

/me minns att ni hade en lång utläggning om det där på lanet du och loke
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst