News:

No significant change

Main Menu

Ny F4:AF användare.

Started by [AOE]Vitus, March 10, 2006, 10:17:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

[AOE]Vitus

Hej på er.

Ibland när jag skaffar nytt spel så undrar jag ibörjan vad jag har gett mig in i och varför skulle jag köpa det här nu när jag har tusen andra saker som måste göras men som inte kommer att bli gjorda för att jag inte kan tänka på annat än settings, när hur, vad, varför, mm som det nya spelet för med sig.. ;)
Detta är ett sådant tillfälle.. lol kan ju inte somna för att jag vill testa bara lite till och om jag gör så här så kanske det blir bättre... ah.

Ok till min första och garanterat inte den sista. :-OO  frågan.

1. Jag använder TrackIR men det skiljer sig lite i handhavande om man jämför med Lomac, Jag kan titta fritt i cockpit men inte på panelerna till höger och vänster och på knäpaneler. Får tänka om ? Detta är väl för att panelerna är klickbara. Men hur komma åt dom snabbt och lätt.
2. Använder en Saitek X45, har hittat profiler på nätet men till en början ser dom väldigt annorlunda ut mot dom jag använt förut. någon annan som använder samma hotas som kan ge mig en liten "hint" om hur jag ska lägga upp tänkandet i F4. Jag hänger nog kvar i LoMac och får kanske börja tänka om lite.

ok detta till en början, som sagt det blir säkert fler frågor. Hoppas att det går bra.

MvH Vitus
-----
Vitus

Andreas

Hej och välkommen.
3D-cockpiten i AF är ganska begränsad. Det enda som fungerar är ICPn samt dom två MPD/MFD. Ingenting är klickbart dock.

Sidopanelerna kommer man bara åt via 2D-cockpiten...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

Personligen använder jag 3D-vyn med track-ir i tre situationer.

1. på backen under taxning
2. vid tätare formationsflygning
3. i dogfights

Med andra ord, om allt går som det ska så befiner jag mig i 2D-vyn för det mesta. :D
Jmf. exempelvis lomac så är det nog mer viktigt att titta på MFD och informationen i HUDen.
Control
87th Stray Dogs VFW

[AOE]Vitus

Ok nu tror jag att jag har fattat hur man använder TIRen. Inte mycket till att börja med.
Har kommit igång lite med landningar visuel och ILS och det kommer att ta tid.. lol
Men det ser lovande ut, mycket realistiskt måste jag säga. Synd bara att inte landgrafiken är lite snyggare.
LoL jag läste tråden om noshjulet vid landning och kan inte låta bli att säga att jag inte får det att funka till fullo.. när jag kommer till slutet på landningsbanan så slutar det bara att funka, kan inte styra med rodret längre trots att jag har tryckt Shift-/ .

Ok jag stretar vidare .. kul är det iaf. :p

MvH Vitus
-----
Vitus

Horizon

Vitus, kul att du kommit igång. Låt inte lite... sämre grafik skrämma dig. Du får tillbaka så mycket genom realism och den dynamiska kampanjen att du inte kommer att ångra dig. F4 kommer du att ha mycket roligt med.

Men... pröva Shift+bindestreck (heter det så?) istället så ska du se att NWS fungerar när du landat. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

[AOE]Vitus

-----
Vitus

Horizon

Själv tillverkade jag ett simpelt TE ikväll. En rote F-16 som skulle bomba skräpet ur ett serbiskt kärnkraftverk. På vägen lurade två Mig-25. Gick ganska fort att skapa, men när jag skulle testa åkte jag på stryk direkt, hehe... Mig'arna gjorde inte som jag hade tänkt (gick på hög höjd) utan kom in lågt som attans och jag tappade dem från radarn. När det väl slog mig att de kanske försökte terrängmaska satte en av dem ett par R-40 i mig. :)

Vid nästa försök var jag beredd på det mesta och lyckades slå ut dem båda mha min wingman. Sen åkte vi vidare och gjorde processen kort med kärnkraftverket. 8 stycken Mk-84 är det inte mycket som står emot. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO