News:

No significant change

Main Menu

Bildskärmsglosor

Started by Subroc, March 02, 2006, 16:33:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Subroc

Hittade denna:
http://www.importservice.nu/Shop/Index.php?ArticleId=GDV310A

Är det någon som faktiskt har testat något liknande. och vad tror ni om dessa i kombination med en track ir?

Lupson

Jag såg en recension (på IDG iofs) angående en liknande produkt härom veckan. Produkten sågades totalt. Annars låter ju idén med en sådan i kombination med Track-IR som en grym idé, först då kan man ju snacka om "VR".
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Andreas

Personligen tycker jag att den "känns" för billig om man ska gå efter priset. Min track ir pro gick väl på 1400 eller nåt sånt.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Control87th

960x240... mao det blir ca VHS-kvalite på bilden i bästa fall. Kanske kul för barn i baksätet på en bil under långfärd (tills de spyr ;) ) men i övrigt en värdelös produkt.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Subroc

Jo dålig upplösning har jag hört från flera, iofs så kör jag själv alla spel i 800x600 pga slö dator, men det är väl viss skillnad om man har skärmen sittandes på näsan.

Illamåendet har jag också hört om, men det borde väl mest bero på att bilden inte rör sig när man vrider huvudet. om uppdaterings hastigheten är tillräcksligt hög så borde man kunna motverka detta om man kör med en Track-ir.

Dock känns 2000:- lite väl dyrt för att köpa och testa om det funkar.