News:

No significant change

Main Menu

Min egna FighterDeskpit

Started by Subroc, February 24, 2006, 11:35:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nauwa

Spanskengelskan är hemsk, men jag lovar att du får den hjälp du behöver av mig, antingen på detta forum eller på www.novelair.com/forum där du kan få en egen avdelning för ditt projekt om du vill

Subroc

Oj! Man tackar och bockar.

Är denna uppbyggd på samma sätt så att man ska koppla switcharna genom dioder för att motverka fantomtryckningar?
Funderar på att bygga någon sorts kopplingsbox för att göra inkopplingen av switcharna lite smidigare och då skulle man ju kunna integrera dioderna i den.

och en lite en för budgeten:
Vad gick frakten på cirka?


h.kan

http://www.buildingasim.cjb.net/

Har själv funderat på att hacka ett USB tangentbord som beskrivs i ovan länk.

Nauwa

#11
Jag betalade €7 i frakt för ett kort från dom,
man kan göra en beställning så ser man vad det kommer att kosta, vill man inte köpa så är det bara att låta bli att trycka på den sista knappen på beställningssidan.

Näe, kortet är tyvärr inte diodskyddat, trycker man ner flera knappar samtidigt så läser kortet bara av dom 5 först nedtryckta knapparna enligt manualen

Nauwa


Subroc

#13
Jo, den på biltema har jag klurat på, men jag fick för mig att den inte var momentan.


Hoppsan jag skulle alltså spara 3000:- på att beställa från trimlog iställer för elfa.
intressant :)

Nauwa

Jo, jag har precis fått min första beställning levererad från Trimlog, var lite skeptiskt med tanke på de otroligt låga priserna, men jag fick vad jag beställt, inga tegelstenar i paketet :D

Biltema brytaren är inte momentan, den är "toggle" så till ett keyboardinterface fungerar den inte utan modifiering. Jag läste nån stans en beskrivning på hur man kan göra för att den ska fungera momentant.

F16_Neo

#15
Här finns en del smått & gott tex kopplingsscheman för att fixa till switchar.
http://www.flightsim.com/cgi/kds?$=main/howto/diy/index.htm

Bor lite för trångt... men en dag så kanske... :)