News:

No significant change

Main Menu

Jag hatar datorer

Started by griffin, February 15, 2006, 19:46:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

griffin

Hoho, ny lyckades jag få den att krascha i felsäkert läge med. Skam den som ger sig. :D
snappahead

Andreas

Du ska veta att jag lider med dig!

Ibland kan det hjälpa att sova på saken så att man inte gör något förhastat.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Jag har inte läst exakt allt du skrivit, men har du testat med ett annat nätagg? Som du själv skrev så kan trasiga såna ge de mest skumma problemen (även om det i det här fallet verkar osannolikt).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Andreas, precis. Jag är den första att vara desperat nog att fortsätta felsöka till jag har sönder nåt mera. Kan bara inte sluta pilla på såret, trots att det bara börjar blöda helt enkelt :-OO

Har inte testat någon annan hårdvara, har inget att testa med. På sikt kan jag testa ett annat grafikkort, men i övrigt är det tunnt med extra prylar. Alla andra datorer i hemmet är laptops...

Ett förslag nån skrev på ett forum var byte av CMOS batteri. Verkar långsökt men det är iaf den billigaste komponenten att byta så varför inte...
snappahead

Rivvern_

Testa att resetta bios.. På mitt moderkort har jag en jumper som jag flyttar över i 30s så är bios resettat. Fick göra så när jag överklockade så mycket att dator inte ens bootade.

Dubble0zero

Hmm, nu är inte jag nån expert här, men jag tycker att det låter som grafikkortet...
Hur är kylningen på grafikkortet?
Sitter kylflänsarna löst eller snett så att de inte har kontakt med det de ska?
Kan det vara nått med fläkten på grafikkortet, nån smal sladd som har trasslat in sig så att den inte kan snurra...
De där små sladdarna är lätta att missa, jag hade en som satt under ett ram minne i en gammal dator, den funkade iofs felfritt, men när jag upptäckte sladden så hade den suttit där ett tag utan att jag hade sett den...
Eller är det nått glapp nånstanns mellan några komponenter, ibland får man ju tvinga i grafikkort o.dyl om man har köpt för billig låda (vis av erfarenhet ;))...

Hoppas att det löser sig...
Jag lider verkligen med dig...  
:-/
...000... =)

Horizon

Får fortsätta på inslagen linje. Jag hade ett grafikkort som inte riktigt fick kontakt i AGP-porten på moderkortet. Hade alla möjliga sorters problem med den datorn minns jag. Kan vara värt att kolla/testa.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Får han bara bild så borde det inte vara nåt fel på grafikkortet. Den borde iallafall boota. Testat att boota med Windowsskiva?