News:

No significant change

Main Menu

Compaqs prylar...

Started by Dewe, May 16, 2002, 17:34:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dewe

Nån som har erfarenhet av Compaq Presario 8000? Tydligen är det en 2.0 GHz processor och 512 MB minne, GF3 Ti200 64 grafik... Lämpar sig för spel, eller blir det mer strul än vad det är värt?

/Dewe

Horizon

Urk för att köpa fördiga märkesdatorer, är allt jag har att säga... Den fungerar säkert fint ett tag, men sedan blir det dyrt om du vill uppgradera eller meka lite med den...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dewe

Mmm, jag har alltid haft samma inställning. Och så råkar man få hemdatorerbjudande... Det är hundra gånger roligare att välja/bygga burk själv.

/Dewe

SledgeHammer

Släng erbjudandet, eller ge det till mig så kan jag använda det som dassplats åt mina ödlor.
Compaq==krångel.
Mvh  - Stefan -

Dewe

Horizon

Jo, det är nog tyvärr som Sledge skriver, Dewe.

Jag har faktiskt inte hört talas om en enda problemlös Compaq-"hemdator". Det som har löst mina kompisars problem någorlunda, har varit omformateringar och rena installationer av WinME och WinXP.

Tyvärr kvarstod problem med inkompabilitet kring vissa program och dyyyyyra uppgraderingar.

Jag rekommenderar som sagt att du köper lösa prylar och bygger en liten superdator istället. Fika runt lite på www.anandtech.com , www.tomshardware.com , www.datorbutiken.com och www.komplett.se innan du handlar, så får du ett hum om vilka grejer som kommer att hålla ett tag osv.

Lycka till!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

TrakDah

Compaq 7000 (P3 1GHz med GF2MX 512MB 16GB) och den funkar aldeles problemfritt.

Inga problem med vare sig WinMe eller XP och det är ju lite det som är idén: Compaq betalar M$ för att veta "mer" så att deras datorer funkar felfritt.

Däremot är det inte den snabbaste datorn med den konfigen man kan tänka sig :)

/TD

SledgeHammer

Men när du väl får problem (och det är ju bara en tidsfråga =) ) så får du ju så det räcker. Varför köpa långsamma märkesmaskiner när man kan bygga billigare och snabbare som faktiskt funkar lika bra...?
Mvh  - Stefan -