News:

No significant change

Main Menu

Cougarn igen, modifikationer?

Started by Mupp, December 17, 2005, 16:05:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mupp

Jag har suttit och läst lite i dom gamla trådarna, men dom är just det, lite gamla liksom. Grejen är den att jag skulle vilja fixa till min Cougar, men jag vet inte vad man ska göra riktigt. Jag har en X-52, men den förtjänar snart ett nackskott, usch för den! Men Cougarn, som den är nu, är inte ett uns bättre, förutom att mjukvaran är mycket bättre till den. Hårdvarumässigt så är just mitt ex väldigt slapp i centreringen, en av slidersarna (har den inte hemma, är det dogfight?) lider antagligen av det där dassiga monteringen som gör att den sitter snett, men jag orkade aldrig fixa det. I övrigt så brukar min späda kropp bli lite tjurig när jag försöker flyga helikopter med den, eftersom den är lite tungrodd när man sitter med den pressad åt ett håll i y-led, och samtidigt måste göra små justeringar kring centrum i x-led, om ni förstår vad jag menar. Lite samma i typ lomac också, men värre med helikopter tycker jag.

Så vad göra? Jag är rätt sugen på en force-mod, men jag skulle vilja testa en sån först, och även om jag förstått att ett par stycken här har såna så envisas vederbörande med att bo väldigt avsides. Dessutom är det det där med spädheten igen, men som jag fattat det så är det inte riktigt samma sak? Egentligen är det inte kraften som är grejen, utan att känslan blir så kass när det är såna (jämförelsevis) enorma initialkrafter för att få iväg spaken åt rätt håll. Jag rådde bot på just detta med att skaffa mig en x-52, men den är så otroligt slapp och kass att jag blir arg bara jag tänker på det, grrr. Finns det annat än kraftmojängerna (fortfarande tillgängligt på markanden) som funkar bättre? Och finns det förresten nåt annat än FSSB att tillgå?

Eller ska jag skita i Cougarn? En FSSB går lös på €320 eller €450 (finns det nån mening med R2?), och för det så får man väl en sån däringa CH-mojäng antar jag. Jag hade en sån i forntiden nån gång och jag tyckte den var lite slapp, men det var så länge sen. Nån med en sån nånstans i närheten som vill ha påhälsning av en ganska bitter student med ett lätt slaviskt utseende då han inte rakat sig? Och hur är egentligen programvaran till CH? TM:s är ju rätt jättebra tycker jag, Saiteks är otroligt jättedålig. Stöder CH xp64? Det gör inte TM än, uslingarna.

F16_Filur

Jag är också nyfiken på programvaran till CH. De ska för övrigt ha lång erfarenhet av joysticks till industribehov och har säkert jättebra kvalitet och support. Det man skulle sakna (till en början?) är väl detents och motståndet i spaken.

Obizzz

Mupp: FSSB i lättaste läget kräver ingen styrka precis, mycket lättare än original men ändå med mer kontroll.

Vart bor du då?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mupp

Obizzzzzzzzz>
Nu kommer ju inte jag från Stockholm, men jag tänker ändå spinna vidare på en gammal trevlig konflikt, dvs Göteborg vs. Stockholm. Det visar sig i denna konflikt nämligen att folk hemmahörande i den södra av dessa städer inte riktigt har samma förmåga att uppfatta detaljer. Det kan till exempel yttra sig i att ingen i denna stad tycks ha upptäckt att man kan gräva tunnlar att stoppa sina spårvagnar i, eller, som i detta fall, att man inte upptäckt att en persons hemvist står skrivet i direkt anslutning till sagda persons påhittade låtsasnamn på forumet. Jag har gjort en minst lika dryg påpekan en gång tidigare, troligtvis till någon från Göteborg, men jag minns inte.

Stockholm asså. Jag har vissa planer på att åka till Göteborg inom inte allt för lång tid, men jag vet inte när isf. Men om jag kommer dit, och har tid över, får jag titta på din spak då? Jag lovar att vara lite mindre dryg då.

Obizzz

#4
Självklart får du det, jag vet att location står där men jag såg fan inte det på dig :D

Jag är nyligen hitflyttad så jag är inte född här :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mupp

Ja just det, du är ju smålänning. Då finns det ju helt andra möjligheter att mobba dig ju. Jag tar det en annan gång, nu har jag ju fått dig på bra humör.

F16_Filur

QuoteOriginally posted by Gurk-Mupp

Jag har gjort en minst lika dryg påpekan en gång tidigare, troligtvis till någon från Göteborg, men jag minns inte.

Det var jag! Det var jag! Sen tycker jag bara du ska mobba dom med färre poster än du själv... höhö...

Från en juldryg skåning

Mupp

#7
Vafan, alla har ju fler poster. Nä, jag sparkar uppåt och fjäskar neråt, det blir enklast så.

Så, bortsett från Obizzz, är det nån annan som har erfarenhet av moddad Cougar eller vanlig CH?

Edit, apropå detents. Jag hade en sån där CH-gas också, men det vete fan om jag gillade den. Formen är ju verkligen helskum, och den där linjära rörelsen gjorde att jag hade svårt att veta riktigt var jag var. Både Saitek och TM känner man ju vinkeln på, och finare rörelser gör man liksom med handleden (inte för att det funkar så hemskt bra på TM, där är det ett jävla jagande för att hitta rätt, den är lite för tung). Men som sagt, länge sen.