News:

No significant change

Main Menu

Cougarn igen, modifikationer?

Started by Mupp, December 17, 2005, 16:05:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mupp

Jävla Chuck. Han ska fan alltid förstöra, jävla jättebebis. Jaja, jag får väl ge honom året ut då, innan jag mailbombar honom (inte Chuck eller Bruce).

Obizzz

Mupp: skönt att ha dig här, det livar upp lite :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mupp

Tack Obizzz! Min flickvän brukar säga nåt liknande, fast lite annorlunda formulerat. Och med liten annan innebörd nu när jag tänker på det. Egentligen kanske det inte ens är lite lika. Vafan, hon brukar vara riktigt sur när hon säger det. Jag måste se över det här.

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mupp

#28
Nu har jag verkligen problem, och då menar jag problem som i Dagens i-landsproblem, typ. Jag har kommit fram till att en FSSB skulle kosta mig i runda slängar 4000 stålars. En ÃÅ"2nxt eller vad han kallar den skulle ligga strax över det. Frågan lyder: är det ens värt det? Hur som helst är jag fast med ett gasreglage som i princip är lite binärt (hackelihack när man försöker flytta), och en massa andra komponenter som kan självdö när som helst, och garantin gick ju för så länge sen att den väl är i Polen vid det här laget. Nu kanske det går att få tag på delar ändå, men hur länge till? Och vad har jag egentligen för alternativ till att satsa på den här urgamla mojängen?

Jag var och kände på CH-spakarna i butik idag, men jag föll inte ett dugg för dom. Usch va sladdrigt! Nästan värre än X52:an, men bara nästan. Inte fan lägger jag 4000 på en sån uppsättning heller. Hjälp! Men hjälp mig då!

Edit, syftningsfel är aldrig bra, utom ibland.

Obizzz

Lägg ner flygsimmandet och börja med racingsim istället...

lämpligt styrdon för sådant finnes här: http://www.teambrd.co.uk/speed7-wheel.html

glöm inte köpa till pedaler för det medföljer inte

http://www.teambrd.co.uk/speed7-pedals.html
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mupp

Usch, så där får man inte säga! Det är ju för fan nästan värre än att svära i kyrkan. Men dom var läckra dom där, flera varv på ratten var ju jävligt på tiden. Men priset (ca 1.3 miljarder svenska kronor) var ju lite i saftigaste laget. Jag får knappt ihop till det där om jag så säljer IRL-bilen (inte indy racing league, tänk lite till), så jag hoppar nog dom. Flera bud?

Obizzz

#31
Allvarligt talat så är jag jättenöjd med min FSSB men jag betalde ju "bara" 200 euro då jag köpte den under förbokningsperioden.. sa jag att jag har den med serienr 001? :D

Jag har dock inga större throttleproblem än men när (inte om) jag får det så vet jag faktiskt inte vad jag ska hitta på, förmodligen nån hall sensor eller nåt.

Ja den är lite dyr den där ratten, verkar jävligt läcker.. chefen verkade inte helt främmande för att skaffa en till kontoret :D



Jag var ju lite i samma kval som du och funderade på om man skulle lägga ner cougarn eller satsa och nu när jag valt det senare så känns det inte som man kan vända om :)

Har varit sugen på att skaffa riktig kvalitetsratt och sånt också men börjar jag med det sitter jag väl snart med ett lån till en Force Dynamics G-simulator också :P

Synd att det inte blev nåt sthlmslan annars hade du ju kunnat prova min cougar där.

Erbjudandet gäller ju fortfarande om du nu skulle ha vägarna förbi gbg
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst