News:

No significant change

Main Menu

Provåk av Nauwas 37a

Started by griffin, December 12, 2005, 23:03:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ctrl

Och fikat är mycket bra kan jag intyga :D
Control
87th Stray Dogs VFW


Mr Jim

Om dom stöder ditt intresse och ger dig regelbunden näring så du inte dör då är jag positiv ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Andreas

Finns det möjlighet för ett studiebesök under kommande lördag (28:e) Johan?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Nauwa

Jajjamen, det gör det!

Du har kontaktinfo i ett PM

Välkommen!

Andreas

Kul! Har sett fram mot det här länge!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

griffin

Formationsflygning med tre Viggen, kan det vara nåt? Detinitivt, om man lyckas tygla fs9 i onlineläge så... :D

Jag hakade på Nauwa och Swede och försökte filma lite. Blev väl sådär, men några skärmskott fick jag till iaf och det kanske kan duga i väntan på Nauwas film. :p





snappahead

Andreas

#22
Jag måste ha supit bort mig själv de senaste veckorna eftersom jag totalt glömt bort min post jag skulle göra här. En ursäkt till Johan att det tagit så lång tid att skriva det här.


Det var iaf en upplevelse som tog lite tid att smälta och allt virtuellt som jag kommer flyga hädanefter kommer att blekna i jämförelse med Johans bygge. Egentligen vet jag inte riktigt vilken bild jag hade innan jag och min far åkte ner eftersom jag aldrig sett något liknande tidigare, det närmaste jag kommer är att sitta i en nedsläckt simulator på gamla F-15. Men upplevelsen var iaf total.

Vad som gjorde mest intryck så här efteråt är svårt att säga. En av sakerna som ständigt påminde mig var att det var så fysiskt påfrestande. Man var trött efteråt.
Eftersom jag inte lärt sig intrumentens positioner så nyttjade man dom inte lika mycket som jag hade hoppats göra. Det beror kanske på att det var så mycket nytt samt att man kanske blivit för bortskämd att allt ska finnas i SIn.

Jag hoppas kunna lägga en film från min flygtur någon gång i framtiden. Bilder gör inte simulatorn rättvisa, den ska upplevas.

TACK till Johan för ett trevlig minne och upplevelse!


MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO