News:

No significant change

Main Menu

OFP problem

Started by Mikke_EAF331, December 01, 2005, 10:31:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mikke_EAF331

Vevade igång OFP igen häromdagen efter att jag inte spelat på minst 6 månader, på den tiden har jag hunnit byta grafikkort också, från ett ATI9700 till ett 6800GT. Problemet är att det inte längre flyter som det ska utan jag får freezes när jag tittar runt t.ex. Jag har testat justera grafikinställningarna i spelet en del, men problemet kvarstår.

Är det någon som har ett förslag på var jag ska söka problemet?
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Jotte

#1
Har du testat att vrida dig 360 grader när du kommer in i spelet? Det är ett sätt man kan hjälpa spelet ladda in terrängen runt en. Emdans man vrider sig kan det hacka ordentligt men det bör försvinna efter ett varv. Gör jag inte så får jag ganska mycket strutter också, iallafall till en början.
(Har ett GeForce 6800GT, fast detta är ett trick som jag fått använda även innan.)

Mikke_EAF331

Japp, har testat det också och det hjälper tillfälligt, men kommer tillbaka efter ett tag. :-/ Kommer inte ihåg att jag haft samma problem med tidigare grafikkort (GF3 och 9700), i alla fall inte på samma sätt.
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Dubble0zero

Hmm, nu är jag kanske lite ute och cycklar här, men jag har för mig att endel grafikkort har problem med "z-buffering" (jag har för mig att det heter så), det ska finnas en inställning i options...

Fast det borde ju inte vara igång om du har ominstallerat det, plus att jag har för mig att det var Nvidia kort som hade problem med det, och jag tror inte att symptomen var såna som du beskiver det...
Men du kan ju kolla i alla fall...
...000... =)

KeyCat

#4
Kanske du kör en driver version som ger usel prestanda i OFP. Prova en lite äldre driver istället för de allra senaste som är kända för att ge dålig prestanda (+ lite andra konstigheter) i just OFP. Själv kör jag 77.77 WHQL på mitt 6600GT och den fungerar kanon i alla simmar jag kör.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Mikke_EAF331

Nej, jag har inte testat att installera om, jag kör på min gamla installation. Men jag ska se om jag hittar någon inställning för Z-buffer eller nåt liknande.

Jag kör på vad jag tror är senast släppta versionen av drivisar, 81.85 IIRC.

Jag testade köra "rena" installationen av OFP också (normalt kör jag NOSIG packet), men kunde inte testa kampanjen jag kör just nu, i singelmission så verkade problemet vara mindre, men fortfarande klart märkbart. Skillnaden kan förstås ha att göra med hur många objekt som var i uppdraget.

Får som sagt kolla runt lite senare, eventuellt slutar det med en total ominstallation. Tack för tipsen i alla fall!
Mikke_EAF331, C.O. EAF