News:

No significant change

Main Menu

Nån som pratar brödspråk?

Started by Mupp, November 12, 2005, 14:20:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phlerp

Min skolfranska är rätt dammig, men det verkar handla om två piloter som som skickas ut för att leta efter en Mirage 2000 som i samband med Farnborough-utställningen försvinner någonstans över nordsjön. De hittar Miragen som gömmer sig under en Airbus A340. Miragen ställer sig i stridsläge, men i samma stund får piloterna order om att avbryta sökandet. Men det är försent för planet är redan i position att skjuta mot den ena piloten. Den andra sjunker för att skydda sin rotekamrat.

.... låter lite som en fransk Top Gun.

Edit: Titeln ä förresten vara något i stil med "Himlens riddare"... en aningen banalt måste jag säga.

Jag uppfattade det som någon historia om någon form av terroristattack mot Paris under nationaldagsfirandet involverande ett stulet uppvisningsplan.

Magnus

Va fan, jag kan inte franska men flygporr är flygporr.. verkar grym!

F16_Filur

Hehe.. undra vad den franska publiken skulle gilla Gula Divisionen dubbad till franska. :)

Phlerp

JAg tycker att det börjar bli dags för en RIKTIG svensk flygfilm igen.  "Älskar, älskar inte" var ju knappast en flygfilm, och "Hotet" vet jag inte om jag heller skulle beskriva som en flygfilm (vissa delar av den filmen hade dessutom en svag smak av kalkon).

Jag har ett riktigt bra upplägg på en flygfilm som jag tror skulle kunna gå att göra utan smak av fjäderfän. Nu väntar jag bara på att någon med ordentligt med pengar ska kontakta mig och erbjuda sig att förverkliga min idé. :D

Nauwa

Innefattar din idé film från cockpit på en 37:a så vet jag var man kan filma dom sekvenserna  :D

Magnus

QuoteOriginally posted by Phlerp
Jag har ett riktigt bra upplägg på en flygfilm som jag tror skulle kunna gå att göra utan smak av fjäderfän. Nu väntar jag bara på att någon med ordentligt med pengar ska kontakta mig och erbjuda sig att förverkliga min idé. :D

Skulle du inte kunna dra det generella upplägget för mig. Jag säger inte att jag är i någon position att förverkliga det men då jag vet hur filmen hotet kom till så vet jag åtminstone var man kan bolla upp sådana här saker.

ft

Jag kan skriva flytande brödtext?

Iofs spelar det väl ingen roll, vad jag vet så har filmer av det här slaget sålt stort även om de var på tyska. Iofs sådana inriktade på normala människor snarare än oss, men ändå... ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus