News:

No significant change

Main Menu

Får man fresta?

Started by Nauwa, November 03, 2005, 15:44:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nauwa

Vapendelen är helt beroende på hurvida det kommer någon simulatormjukvara som passar.
Som det är idag, så finns det inget simulatorprogram förutom X-plane och MSFS som stödjer export av de värden som jag behöver för att få cockpiten att fungera tillfredsställande. Inget av dom programmen har tyvärr inget stöd för militära uppdrag.
Det går ju att köra med Falcon och LOMAC, men då mister jag så mycket funktioner att det inte är intressant. Men helt klart så önskar jag ett nytt bra simulatorprogram med fullt stöd för oss cockpitbyggare (Å önska får man väl nu när det närmar sig jul)


Horizon

Mycket vackert Nauwa! Jag satt flera gånger och glömde av att det inte var filmat med kamera från cockpit på en riktig Viggen. Helt seriöst alltså. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Nauwa

Tackar tackar. Efter en stunds flygning så glömmer man faktiskt bort att den står stilla i ett garage, inlevelseeffekten är stor redan nu, trots att huven är konstant öppen och så mycket funktioner fortfarande fattas.


Obizzz

om göteborgsgänget får för sig att åka för att titta på den nån gång åker jag gärna med :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

QuoteOriginally posted by Obizzz


            om göteborgsgänget får för sig att åka för att titta på den nån gång åker jag gärna med :)

Det ligger nog tyvärr rätt långt borta för mig, men ska vi till F7 till sommaren kan du säkert få ligga i skuffen på Phlerps föräldrars bil. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Nauwa

Jo, det är en rätt lång resa från göteborg till gävle, men om ni går ihop och köper "billiga" tågbiljetter över en helg, så fixar jag logement i min biograf i källaren. Jag kan nog husera upp till 4 personer om kravet på komfort inte är för stort.

Phlerp

#22
Att rent tekniskt koppla SI-programmet till FS2004 är inget alltför betungande. Däremot har själva programmet för SI (vilket nu även har börjat sniffa på delar av CK med navigeringen) många timmar under huven eftersom jag är rätt mån om att det ska bli så nära orginalet som det bara går. Vapen kommer jag förhoppningsvis kunna göra presentationen för innom en inte alltför avlägsen framtid, men att faktiskt skjuta hänger, som det ser ut nu på simulatormjukvaran. Vi får väl se vad M$ har att erbjuda framöver *blink* *blink*. Efter SI är det tänkt att även CI ska få en korrekt presentation, men här är dokumentationen klart mer gles (iaf den delen som inte är hemlig).

Till hjälp för att få till det så nära verkligheten som möjligt, har vi som Nauwa nämnde privilegiet att kunna fråga en ingejör på SAAB. Men jag har även fått några helt ovärderliga timmar i den "riktiga" simulatorn vid ett par tillfällen innan möjligheten försvann. Ett stort tack till alla som gjort det möjligt (ni vet själva vilka ni är ;) )

Jag har planerat att ta tåget upp någon gång i vår (befinner mig på ekonomisk sparlåga just nu)... Iofs finns det viss risk att det blir mer diskuterande och planerande än flygande (även om det på intet sätt kommer att missas). Men om det är ok för de andra göteborgarna, så är det väl ingen dum idé att åka ett gäng från Gbg tillsammans.