News:

No significant change

Main Menu

Får man fresta?

Started by Nauwa, November 03, 2005, 15:44:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nauwa

Skulle du mot förmodan få en stund över så är det bara att svänga förbi, jag är obokad hela helgen och kommer förmodligen att vara i verkstan hela tiden och bygga.


Nauwa


F16_Filur

Tack för videon! Du har en ju en riktig SI som alltså sitter framför skärmen och får flygdata projicerad. Fick du hjälp från SAAB med symboliken för AJ37? Var det inte svårt att få det att funka till fs2004?

griffin

Nauwa, jag kommer så fort alla IKEA kartonger är väck och man kommer fram igenom lägenheten mellan alla flyttkartonger :D

Kanske lurar jag med mig en kompis med om det är ok. Återkommer när jag ser ljuset i tunneln :D
snappahead

Nauwa

Det är mäster Phlerp som fixat hela SI programmet, det är inte så svårt att koppla en sån applikation mot FS2004. Symboliken har vi fått hjälp med av en ingengör på SAAB. Vi har rätt mycket dokumentation, men vissa saker måste man fråga om i alla fall.

Fortfarande fattas en hel del i SI't innan det fungerar precis som förebilden, men vi kommer dit med tiden.

Mer om just SI programmet finns att läsa på www.novelair.com/forum

Griffin, det är helt OK att ta med en eller flera kompisar!

Nauwa

Mupp

QuoteOriginally posted by Nauwa


            Å förbi kom han :D


Ja, visst gjorde han det, och imponerad blev han! Jag hade bara tänkt åka förbi och se hur det såg ut, det var ett tag sen jag var där och tittade. Jag gav en hel halvtimmes varsel också, men när jag kom dit hade Johan lik förbannat avbrutit sitt pulande och plockat ihop lagom till en provtur. Inte min avsikt, men fel tillfälle att klaga! Och det var en riktig fröjd att testa! Jag måste säga, såhär lite konfidentiellt utan att Johan hör, att jag var skeptiskt till det här G-kraftsmojängandet. Jag menar, hur bra kan det funka? Men tji fick jag, det funkade riktigt bra, det var ruskigt läckert att få åtminstone nån taktil känsla utifrån vad man gjorde, som stämde med det man såg liksom. Mycket läckert! Sen var SI:n mer komplett nu än när jag provade första gången, det var också en detalj som spädde på intrycket.

Så ni som inte gluttat, gören bättring! Det är fan otroligt hur imponerande hela bygget är när man tänker efter, så jag brukar försöka låta bli. På det viset blir det lättare att leva med en saitek-spak och en 17-tummare.

Nauwa

Åhåå, ändå så är bara 50% av G-simuleringen inkopplad nu, resten kommer när nya interfacet är klart.


F16_Filur

Tror du att du får till simulering av vapen och målobjekt någon gång i framtiden Nauwa? Detta plus möjlighet att flyga ett uppdrag "online" med en rotekamrat hade ju varit det utlimata.