News:

No significant change

Main Menu

Snygga till spelet!?

Started by MPsäk, October 07, 2005, 12:51:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MPsäk

Man ser på många bilder från OFP(addons) hur snyggt det speglar sig på vatten ytan.
Jag undrar vart man kan få tag på ngt sådant?
Och hur man "installerar" det?



Ps. behöver lite hjälp att komma igång med en "island".
ett skjutfält i nordvästra skåne. RINKABY SKJUTFÄLT.
Bl a. lite info hur man gör. (Kortfattat) & ett bra program att skapa i.:)


Tack på förhand!

Jotte

#1
För att få speglingar och dylikt:
dxdll

Allt står i den tråden på officiella forumet. :) Följer med installtioninstuktioner i zipfilen om jag inte minns fel.

Dubble0zero

#2
Det finns en massa saker som man kan ladda ner för att förbättra utseendet på OFP, mycket  finns i denhär tråden på det officiella forumet:

Om du bara vill ha det där med vattnet så är det Kegetys DX dll du ska ha...

Sen så finns det himmel texturer med högre upplösning också, dessa är också gjorda kegetys, men det finns andra i tråden som jag länkade till på det officiella forumet, jag har testat några olika, jag kan inte påstå att vissa var så mycket bättre än andra, dock så gav de lite olika "ljus" till spelet har jag för mig, så testa dig fram och se vilka du tycker är trevligast...

Det finns även vissa projekt som förbättrar diverse saker, ECP är ett sådant, det ändrar en massa saker, bland annat så får man mer hollywood lika explossioner (större, och det flyger en massa saker), och så brinner tanks och så när de är förstörda...

En annan som ändrar effekter (men inget mer tror jag) är Flash FX

Jag tror inte att de är kompatibla med varandra, men mer info om det finns på det officiella forumet...
Alla de här finns i tråden i första länken också, jag valde bara ut de som ändrar utseendet på spelet i största allmänhet...
Det finns förståss också moddar som byter ut alla enheter mot snyggare saker som folk har gjort, men mer sånt finns i tråden...

Om du har tänkt att skapa en egen ö så finns det väl bara ett program som funkar som jag har förstått det, det är visitor du ska använda, det är programmet som BIS gjorde för att skapa öarna...
Det finns en del om det på det oficiella forumet här...
Jag kan dock inget om sån saker, så nån annan får hjälpa till med att gå in djupare på hur man gör...

Lycka till med skapandet, det är kanske nått som du kan donnera till SFP när det är klart... ;)

[Edit]
Så snabb du var jotte... ;)
Föresten, jag kom på att det finns ett program till som man kan skapa öar i, det heter WRP tool, men allt detdär finns på det officiella forumet...
[/edit]
...000... =)

MPsäk

Jag sitter här nu & jobbar! :/
Kom precis på några saker jag skulle vilja göra men frågar dem kunniga först omdet är genomförbart.

Jag har fixat lite på mina egna sounds till OFP SFP!
Lade tex (?Strv91) ljudet till PBV 302. Mer kräm i ljudet. ;)
Frågan är om spåret efter vagnarna...
KAN man ändra texturerna på dem?
Och vart finns då datan för det?
Skall leta lite när jag kommer hem, men svar uppskattas =)

Ni på Sfp, har ni lagt ner arbetet eller det är en "paus" med oplanerad framtid?
Jag förstår om ni är trötta på det, jag är okunnig på detta område men försöker hjälpa till lite.

Såg också innan en man/kille som frågat om BV202-206
Kan ju göra en dummie/dummy (för utseendets skull)
Finns det en modell "klar"?
Så slipper man allt scriptande + får en bakvagnockså.
Dock ej körbar.

Måste vidare nu.
ha en trevlig dag!

MPsäk

Jag sitter här nu & jobbar! :/
Kom precis på några saker jag skulle vilja göra men frågar dem kunniga först omdet är genomförbart.

Jag har fixat lite på mina egna sounds till OFP SFP!
Lade tex (?Strv91) ljudet till PBV 302. Mer kräm i ljudet. ;)
Frågan är om spåret efter vagnarna...
KAN man ändra texturerna på dem?
Och vart finns då datan för det?
Skall leta lite när jag kommer hem, men svar uppskattas =)

Ni på Sfp, har ni lagt ner arbetet eller det är en "paus" med oplanerad framtid?
Jag förstår om ni är trötta på det, jag är okunnig på detta område men försöker hjälpa till lite.

Såg också innan en man/kille som frågat om BV202-206
Kan ju göra en dummie/dummy (för utseendets skull)
Finns det en modell "klar"?
Så slipper man allt scriptande + får en bakvagnockså.
Dock ej körbar.

Måste vidare nu.
ha en trevlig dag!

Rivvern_

Hur gjorde man för att få kolsvart natt?? Så B när det nästan är gryning klockan 24.00..

granQ

ikv91, inte strf91.. men vem bryr sig. =)

QuoteFrågan är om spåret efter vagnarna...

ja om du gör en mod kan du nog fia det där.

angånde Bv206.. klart man kan göra en dummy, men vi har ingen modell osv.

paus osv..jag vet inte riktigt.

personligen så känner jag att "vi" borde fixa sfp när armed ass kommer, så inte helt bortkastat.. men åker på semester januari-maj.. och under julen blir det mest annat smått.. så för mig är det paus tills maj iallafall.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

granQ

QuoteOriginally posted by RedRiver


            Hur gjorde man för att få kolsvart natt?? Så B när det nästan är gryning klockan 24.00..

enklast är ta en ö som är på norra halvklotet, och december, 00.00.. typ skärgården och alla fdf.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)