News:

No significant change

Main Menu

Video/DVD-fråga

Started by ft, September 24, 2005, 12:23:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ft

Jag är i den lite ofördelaktiga situationen att sitta helt utan såväl video som DVD för närvarande. Trots lånad video är det lite torftigt.

Är en video + DVD-kombo något att satsa på? Någon som har erfarenhet av dessa? Jag har hittat en Philips DVP3100 för 1690 pengar, en Samsung (DVD-V6500) för 1598 och en LG för 1497.

Skall man köpa en video av någon kvalité "lös" verkar det landa runt tusenlappen En vettig DVD som spelar DivX ligger visst uppåt 800...

Alternativet är att köpa det lånade gamla aset till video för ett par hundralappar, köpa en vettig DVD nu och se när man snubblar över en bättre video till rätt pris. Mellandagsrean, t ex...

Alla synpunkter och erfarenheter uppskattas!
/Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Kanske en sån där DVD-recorder med inbyggt hårddisk? Eller är du i stort behov av att kunna spela gamla VHS-band?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Jag vill kunna spela gamla VHS-band.

Dessutom ligger de med inspelningsbar hårddisk bra mycket högre i pris än så länge. Annars vore det skoj!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Köp en kombo med de finesser och den prislapp du gillar.
Mvh  - Stefan -


BEQ

Skaffade en Pioneer DVR-530 H-S med 160 GB hårddisk och dual layerbränning. Jag är mycket nöjd med mitt köp och har otroligt stor nytta för hårddisken. Hur simpelt som helst att banda program som man skulle vilja se, men inte har möjlighet till för tillfället. Den har också EPG, men det stöds ännu inte i Sverige. Har en gammal VHS också, som jag knappt använder, så att skaffa en kombo var inte nödvändigt för mig.

Rekommenderas för den som vill ha HD och bränning.

ft

Finns det någon bra sida om att göra DVD-spelare regionsfria? Vilka det fungerar med, vad det kostar o s v? Vore VÄLDIGT kul att kunna köpa DVD i USA när man är där. Det är tokbilligt...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Köp en som är regionsfri från början =)
Mvh  - Stefan -


ft

Jo, men de verkar vara sällsynta... och dessutom ligger väl även dessa gärna högre i pris kan jag tänka?

Lutar åt en V6500, hittade någon avregionifieringsprocedur på nätet. Lite sämre DVD än en "fristående" och femhundra mer än om jag hankade mig fram med skräpvideon jag har idag. Kan det vara värt. Visst, går en sak sönder blir det surt, men efter garantiperioden får man väl ta den smällen den dagen.

Eller... attans. Den går bort ändå. Jag har en TV från Samsung. Det blir ju hopplöst att hålla isär två fjärrkontroller med samma tillverkarnamn på! :p

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus