News:

No significant change

Main Menu

Java

Started by F16_Filur, September 13, 2005, 22:54:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

F16_Filur

Har alltid kunnat installera msjavx86 förut, men efter lite experimenterande med SunÃ,´s och special-avinstallation av MS variant får jag nu detta felmedd. vid install av msjava:

Hände alltså när jag varken hade SunÃ,´s eller MSÃ,´s installed. För att ta bort MS version behöver man skriva detta i Run: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection java.inf,UnInstall  :) (reboot)

SunÃ,´s java tar upp 114mb när det är installed och lämnar kvar lite foldrar här och där efter uninstall. Finns det fler alternativ?

SledgeHammer

Varför duger inte Suns java då?
Mvh  - Stefan -

F16_Filur

Ville testa lite alternativ för jag upplevde problem med "frysningar" av de java-baserade schackbrädena på yahoo nu när använde Sun sist. MS hade nog också en tidigare version som fick brädena att se lite annorlunda ut = enklare, lättare att se pjäser etc.

Annars inga direkta skäl annat än utrymmet.

Det här felmeddelandet förvånar mig, har aldrig sett det förr. Har nyligen installerat om OS och det kanske är nåt nytt från Windows Update som hindrar en från att installera de gamla MSjava?

SledgeHammer

Kika här så kanske du hittar nåt användbart. Under virtuella maskiner...
Mvh  - Stefan -

F16_Filur

Tack... hittade två som verkar vara för windows. Fast vad innebär Windows CE? Måste erkänna att det här området är lite "way over my head". Vill egentligen bara ha de plugins till webläsaren som fanns från MS förut.

CrEme
http://www.nsicom.com/products/creme.asp

CrEme is a version of Sun's JVM adapted for the Windows CE platform.

IBM JREs and JDKs (1.1 to 1.3)
http://ibm.com/java/jdk/

IBM offers JREs and JDKs (mostly 1.3) for

AIX,
Linux (x86 only),
OS/2,
OS/390,
OS/400,
VM/ESA,
Windows 3.1 (alpha-level code),
all Win32 flavors: Windows 95, Windows 98, Windows ME, Windows NT, Windows 2000) and
beta versions for Windows 2000 and Linux on the Itanium platform (the virtual machine being a true 64-bit application).

Dubble0zero

Windows CE är väl pocket versionen av windows, eller är jag helt ute och cyklar?
...000... =)

deBug

QuoteOriginally posted by Dubble0zero

Windows CE är väl pocket versionen av windows, eller är jag helt ute och cyklar?
Jupp!
Eller mer korrekt så är windows CE samlingsnamnet för alla versioner som körs på pocket PC, Webpads, mobiltelefoner etc.
Så du kan glömma attköra den java versionen på din desktop PC F16. Det funkar inte.

SledgeHammer

Du kan ju kika på den här också, ska vara rätt snabb.
Mvh  - Stefan -