News:

No significant change

Main Menu

Glasögon e bra

Started by deBug, August 31, 2005, 23:16:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Phlerp

Men de kunde ju ha löstagbara linser.... och det borde ju vara ett konkurrensargument. Jag hade varit intreserad om jag var tillverkare

Dubble0zero

Det har väl att göra med att om man använder samma teknik som man gör när man ska kolla på 3D bilder (såna som fanns i tidningar för några år sedan), så funkar det i alla fall eftersom att man lurar ögat att inte skela (det är hela tekniken), alltså behöver man inga linser för att få fram effekten, det krävs bara lite träning...
...000... =)

Control87th

Intressant!
Jag testade ett par billiga shutterglasögon för flera år sedan, testade med SWAT3, visst var det 3D, men jag upplevde det som att titta in i ett dockskåp snarare än att titta in i ett hus, något att få demat vid nästa LAN :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



deBug

#11
QuoteOriginally posted by Dubble0zero


            Det har väl att göra med att om man använder samma teknik som man gör när man ska kolla på 3D bilder (såna som fanns i tidningar för några år sedan), så funkar det i alla fall eftersom att man lurar ögat att inte skela (det är hela tekniken), alltså behöver man inga linser för att få fram effekten, det krävs bara lite träning...
jovisst går det, jag har inga problem med det.
Men bättre recept för att skaffa sig huvudvärk finns knappt att få :D
Hjärnan har gjort på ett sätt hele livet och helt plötsligt blir den tvingad att gör anorlunda, man blir snabbt konstig i bollen och efter någon halvtimme är det dags att plock fram Treo burken :)

deBug

QuoteOriginally posted by Control87th


            Intressant!
Jag testade ett par billiga shutterglasögon för flera år sedan, testade med SWAT3, visst var det 3D, men jag upplevde det som att titta in i ett dockskåp snarare än att titta in i ett hus, något att få demat vid nästa LAN :D
Självklart!
Men nu måste jag bara fixa ett bra Nvidiakort så att jag kan köra vidare, fick låna ett tillfälligt av KeyCat för att testa.

Någon som har ett schysst Nvidia AGP kort typ 6800Gt eller ultra och vill byta mot ett ATI X800 Pro ?

//Harry