News:

No significant change

Main Menu

Minne - hur mycket?

Started by ft, August 23, 2005, 10:16:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ft

Jag skall skaffa mer minne i min burk nu, långt om länge. 256 Mb räcker absolut ingen vart i dagsläget. Valet står mellan en 512-Mb kapsel eller en 1024 Mb Kapsel. Den ena ligger på dryga femhundringen och den andra på knappa tusenlappen.

Hur långt räcker 256+512=768 Mb i dagsläget? Finns det någon orsak att skaffa mer? en femhundring kan man ha till mycket annat trevligt!

Jag kan inte ha mer än två 400 MHz-minnen i burken, så nästa uppgraderingssteg blir att kasta ut 256 Mb-kapseln.

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Det beror på vad du kör för minneskrävande saker =)

Men om du köper 1GB kapseln slipper du ju fundera på att slänga ut den andra för då klarar du dig tills du uppgraderar hela datorn. Å andra sidan, har du klarat dig på 256MB så räcker 768MB lååångt.

Det var givande va? :D
Mvh  - Stefan -


ft

QuoteOriginally posted by SledgeHammer
Det var givande va? :D

Nej, inte mycket. :)

Det segar ner när jag har många program igång, men det är sällan. Värst är att F4 och Il-2 inte får minne så de klarar sig - stutter, stutter, stutter... och där borde väl 768 meg räcka länge?

Frågan tillräckligt omformulerad? :D

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

Jag gick ganska nyligen från 512 mb till 1024 mb. Främst för BF2:s skull, som går otroligt mycket bättre än förut, men Pacific Fighters går också bättre, främst i form av kortare laddningstider.

Jag hade nog rekommenderat 1024-kapseln.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

F4 - ja
Il-2 - inte en aning (men det blir väl iaf inte sämre...)
Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Samma rekommendation från mig men som ft säger, 500:- kan man ha annat kul för =)
Mvh  - Stefan -


ft

En halv TIR... för att sätta det i perspektiv! :p

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Hur många minnesplatser har du? Om du har över efter 512:an så kan du alltid testa att se. Funkar det inte tillräckligt bra hysta in en 512 till.

Själv skulle jag lätt välja 1024, men det är jag det. Har 1024 nu och tycker det är för lite :D Njae, min flaskhals är faktiskt grafikkortet...
snappahead