News:

No significant change

Main Menu

Fighter meets bird

Started by Horizon, August 19, 2005, 01:18:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ft

Vet inte hur mycket jag litar på det. Har en ruskig känsla av att det i praktiken är styrbara på samma sätt som de flesta små tvåmotorkolvkärror har enmotorprestanda: "Just enough to get you to the site of the crash". :-/

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

#9
Tack för infon alla inblandade, särskilt Andreas som är en jäkel på att gräva fram länkar till allt och lite till... :)

Edit: Intressant att se hur nosen dyker när de skjuter ut sig. Eller ja... intressant och intressant... informativt? Äh... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Horizon



Edit: Intressant att se hur nosen dyker när de skjuter ut sig. Eller ja... intressant och intressant... informativt? Äh... :)

Håller med! De borde väl göra det för att planet ska krasha där de vill att det ska krasha och inte hos familjen Smith som sitter och dricker sitt morgon te...

Horizon

Nja, jag skulle mer tro att det är kraften från raketstolarna som trycker nosen nedåt när de skjuter ut sig, så det är nog svårt att sikta in planet på ett särskilt ställe.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mupp

Äh, det är väl sånt man lär sig efter ett par hundra raketskott. Vad är det han säger, han i Hot Shots, ni brukar ju vara rätt snabba på citat?

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

QuoteOriginally posted by Mupp


            Äh, det är väl sånt man lär sig efter ett par hundra raketskott. Vad är det han säger, han i Hot Shots, ni brukar ju vara rätt snabba på citat?

Enlighten us. Den var för svår. Det enda jag minns är när Topper Harley säger till Ramada: "Nice legs!" och hon svarar: "Thanks, I've just got 'em lengthened." :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mupp

Jag minns inte ordagrant, men det är nåt i stil med "I've flown over ... missions, been shot down every time. Come to think of it, I've never landed a plane in my life". Chans till repetion av denna vitala kunskap ges av TV4 ikväll, inte missa! (Påminner lite om en av farbröderna i dokumentären som följde 'Band of Brothers'-serien, han sa nåt i stil med att han hade varit med om rätt många flygplansstarter under VK2, men att det dröjde tills efter kriget som han faktiskt fick vara med och landa också.)